Årsresumé eller tankar om decenniet som gått



Jag har inte så mycket mer att säga om det gångna året. Det är det bästa året jag någonsin haft, med tanke på att våran lilla W kom till oss i maj. En supervacker dag då träden var gröna och luften doftade vår. Det är det jag kommer att minnas med 2009. Det kommer alltid vara året då W föddes. Inget annat var viktigare och det kommer alltid vara hennes år. Vår familjs år. Vi tillsammans blev en enhet.

Idag firar vi ensamma hemma med cider, janssons frestelse och ostbågar. Utanför smäller det för fullt så jag är glad att jag inte har någon hund...

Inatt blir 2009 till 2010, ett nytt decennium tar vid.
2000-talet har bjudit på en hel del. Jag tog studenten 2000, började plugga 2001 och träffade Martin samma år på sommaren. Var mycket i Ronneby under 2001-2002 och jobbade på hotell däremellan. Sommaren 2002 reste jag och Martin på en långresa till Asien (ca 2 månader och vi plöjde Laos, Vietnam, Kambodja och Thailand) och hade äventyr som vi för alltid ska minnas. På hösten flyttade jag till Ronneby, läste sociologi i Karlskrona och myste med Martin och hade middagar i korridoren.
Sommaren 2003 var kämpig men hösten flyttade vi till Göteborg och jag läste engelska på GU, varefter jag arbetade som lokalvårdare på ISS (ja, jag har haft skitjobb...). Vi hankade oss fram och Martin tog sin magister på Chalmers. 2005 flyttade vi till Stockholm och jag fick arbete som personlig assistent. 2007 reste vi till Thailand, Singapore och Hong Kong och hade supertrevlig långresa (ca 4 veckor) och på hösten började jag på Konstfack där jag nu alltså har studieuppehåll fram till maj då jag återupptar studierna.

2010 blir W ett år, Martin fyller 30 och ett nytt decennium börjar...jag hoppas det bjuder på många överraskningar, roliga händelser och massor av bus.


...shit vad tiden går fort...och jag förundras över hur lite pengar vi klarade oss på förr...


Gott nytt år alla människobarn!

Kommentarer
Postat av: mamma annsan

Detsamma önskar jag dig o in lilla familj:)



Kramar

2010-01-01 @ 06:15:35
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

massor av tisdagskramar till dig!

Postat av: Art By Tina

Spännande liv du haft - och ännu spännande lär det bli! Oj vad ni har flyttat runt. Hoppas du trivs bäst där ni bor nu=)

2010-01-06 @ 12:16:17
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Tobias

tack ;) yes ung var jag, bilden tog 2005 :P

2010-01-18 @ 18:53:32
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: fifi

Åh, W-året!



Mina bokmärken blev kvar på den gamla datorn och sedan bytte jag ju blogg också, så det var några gamla godingar som försvann där!

Men nu ska jag försöka att inte tappa bort dig!



kram

2010-03-01 @ 21:30:20
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback