Julprat och annat onödigt



Idag är jag hemma. Jag ska göra skolarbete och rita lite. Dock är jag lite ur fas...säg när jag inte är ur fas..haha..aja...i alla fall...jag ska försöka komma igång med detta efter 14.00. Man måste ha schema för saker ibland. Eller i alla fall jag.

Jag blir mer och mer julsugen och tänker på julstök och julbök, julbak och julknak...hmmm...det är svårt att koncentrera sig..julskivorna är fortfarande nerpackade och ligger bara och väntar..stereon likaså...samma sak med dvd:n.

I hallen står det massor av saker som ska ner till förrådet eller slängas...hoppas vi orkar ta itu med det snart. Därefter är det en hel del kvar att gå igenom i det andra sovrummet innan vi kan måla där och inreda lite. Tanken är ju att vi ska ha skrivbord och dator därinne...och alla mina konstprylar och staffli, Martins gitarrer, förstärkare...ja..det är mycket som ska få plats. Känns ju bra att det är tre rum och inte två i alla fall.

Nåväl...i jul blir det nog pepparkaksbak som vanligt (med en massa kristyr och andra godsaker på, som vanligt) och så lussebullar (måste börja planera för det snart då det inte är långt kvar), marsipanbollar, bananfudge och lite annat, typ tryffel. Japp...jag ska skriva ner allt sen. Hohooo!

Kommentarer
Postat av: tess

OOOh mysigt!

Postat av: Karin

vilka fina kakor, glasyren är ju klockren:)

2008-11-20 @ 14:39:51
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ida Björck

pepparkaksbak är så mys :)

2008-11-20 @ 15:21:47
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mmm jag kommer och julemoffar i mig av det goda =)

2008-11-20 @ 21:11:55
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback