Nya klänningar..typ...eller nåt...ja..

Jahapp, så hamnade Sverige långt ner på listan återigen. Kanske att vi måste börja skicka lite mer annorlunda bidrag eller klassisk popmusik eller något...det här verkar ju inte funka. Alls.

Igår var jag till stan. Jag hittade två olika tyger som jag tänkte försöka trycka på. Ett i lin som hade en gråbeige nyans med små små inslag av svarta trådar, ja, de syns knappt. Dessutom köpte jag ett i ljust rosa. Även det i lin. Det fanns inga nyanser som riktigt matchade mina önskemål från början, men det var det närmaste jag kunde komma. Det blir säkert bra i slutändan...hoppas jag.
Lite nervös är jag allt inför tryckandet. Fast jag har mycket tyg och jag har ju mitt mönster, som är färdigframspolat. Det var en ganska svår process tycker jag, alltifrån att rita mönstret, till att få till en bra rapport, till att skölja fram det...Om jag får testa detta fler gånger kanske det känns lättare senare. Nu känns allt bara skitnervöst.

Igår var jag också in på Beyond Retro. Skulle kolla på långklänningar, men alla i långt format var antingen jättestora (och jag är ingen sy-in-människa) eller för små över brösten (jag är ingen sy-ut-människa heller).
Jag hittade dock två stycken med fjärilsärmar..ja..eller vad det nu heter. De var inte fotlånga men det gör inget. Jag gillade dem.
Den ena var svart/grå/vit med blommönster och snöre i midjan. Den andra var liksom vinröd/lila/rosa/rödbrun och också blommig.  Visst är jag en hejare på att förklara?

Jag fotade den ena klänningen, men det är ju skitsvårt att få till färgerna på foto. Nåja, någorlunda i alla fall..den är mer vinröd i verkligheten.


Kommentarer
Postat av: anna

nu visar jag dina bilder på bloggen gumman!



men kan du inte ringa när du slutar där vid fyra då och höra var jag är? Så vi alla fall kan kramas lite snabbt =)



vi åker vid 13 på lördagen.



kramar!

Postat av: amanda

fin blogg, älskar dina porträtt

2008-05-25 @ 14:18:01
URL: http://aammi.blogg.se/
Postat av: barbro

Läcker klänning. När jag höll på med batik i ett av mina tidigare liv (på 70-talet) gjorde jag en del klänningar just medden typen av ärmar.

2008-05-25 @ 19:22:51
Postat av: Sofie

Fin klänning. Fast den är nog finare när man ser den vinröda nyansen tror jag. :)

2008-05-26 @ 16:11:04
URL: http://sofieblogg.webblogg.se/
Postat av: barbro

medden vad är medden? Modellen ska det vara!

2008-05-28 @ 16:33:03
Postat av: barbro

Jag är hopplös. MED DEN typen av ärmar förstås!!!!

2008-05-28 @ 16:34:43
Postat av: Malin

Barbro:



Haha, det gör inget, jag tror att jag förstod precis vad du menade faktiskt. ;)

Kul att den gillas, var osäker ett tag. :)



Vi ses snart!



Kramkram

2008-05-28 @ 21:14:25
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback