Inspirerad av flygfän och reklam för Konstfack

Jag har så ont i handen...det är en stor hudbit bortfläkt och det varar..mums. Jag har svårt att använda handen alls...jobbigt faktiskt. Men det läker nog snart.
För övrigt har jag fått sommarjobb. Ska jobba en månad hos den brukaren jag jobbade heltid hos förut. Bra!

Nu till saken:



Det här är Rocki. Eller, det här är Rockis färger. Testade att plocka ut hennes färger i ps och då blev det dessa som dominerade. Detta är alltså Rocki i färgrektanglar. Jag har först lagt in ett foto i ps, därefter lagt på ett filter som heter Cutout och därefter plockat färger. Det blir enklare med det filtret eftersom det skalar bort mycket detaljer.

Anledningen till att jag sitter och plockar ut färgerna är att vi i skolan ska göra ett tryck och innan vi gör det trycket ska vi göra ett moodboard. Alltså, visa upp vilka färger vi tänkt oss, vad vi inspireras av och liknande.
Jag inspireras av mina fåglar och min kärlek till flygfän.
Till flygfän räknas ej myggor, getingar, bin, steklar, klägg, bromsar och alla andra såna flygfän som bits, rivs, tuggar på en, bränner eller sticks.
Jag menar alltså mest fåglar, men också insekter som trollsländor, fjärilar och flugor.

Imorgon ska jag försöka färdigställa moodboardet och på torsdag ska vi redovisa det. Jag känner redan nu att det är lite för lite tid. Jag vill ha med för mycket...så...ikväll, efter DH, ska jag plocka ut lite mer färger och ta fram lite fler bilder så jag hinner skriva ut dem för att klistra upp på moodboardet. Stress! Blä!

För övrigt vill jag tipsa om:

Konstfacks vårutställning.

Om någon har vägarna förbi Telefonplan, eller kanske inte alls utan bara vill kolla utan att råka ha vägarna förbi, så pågår utställningen till den 25 maj.


Liten onödig vägbeskrivning, väldigt oklar, av mig:

Ta tunnelbanan mot Fruängen, gå av vid Telefonplan. Ta höger uppe efter spärrarna och Pressbyrån och gå över övergångsstället till höger. Gå över det andra övergångsstället. Fortsätt förbi Ericsson, snett till höger igen och sen borde du ju ha sett skylten där det står Konstfack.
Äh, kom dit och kolla!





Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en intressant uppgift, fast det är jobbigt när man måste pressa fram kreativiteten under stress.

Hinner jag så kommer jag på vårutställningen. Har gått på dem några gånger tidigare och huvudet brukar vara spräckfyllt med inspiration när man går därifrån.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback