Frogface is making cake(s)

Jag håller på med den där jädra tårtan nu. Fasen vilket jobb att få ut alla kärnor (eller i alla fall majoriteten av dem) ur passionsfrukten. Jag ville gärna ha bort en del av dem eftersom det blir lite väl knastrigt att äta tårtan sen om det är fullt med kärnor.
Jag gör vit chokladmousse med passionsfruktsmak som ska vara mellanlager i tårtan och bara det momentet tog en timme. Mycket berodde det på att jag inte äger någon bra sil utan fick använda en tesil. Haha!

Nu ligger smeten i kylen och kallnar och sen ska jag vispa den med elvisp till mysig mousse. Det blir nog mumsigt tror jag. Ovanpå tårtan ska det vara grädde, riven choklad och jorgubbar.

Jag ska begära betalt för arbetstiden också, för det känns lite dumt att jag ska göra tårtan till hans tjej...och jag har en del annat att göra också. Så lite lön för mödan vill jag ha. Ja! Faktiskt!

Det blir ännu mer bak ikväll, vi ska även ha en kladdkaka klar innan sängdags. Den ska med och agera efterrätt imorgon hos Martins pappa. Varför ska alla högtidshelger alltid bestå av massa arbete? Ska det inte vara lugna, sköna, avslappnade helger?
Till råga på allt har vi fått i uppgift att skriva paper i skolan också, över påsken. Tack Konstfack!

Här har ni en liten bild, det är jag som vanligt. Jag kallar den...


FROG! Rrrrrabbit!

61270-1309

Kommentarer
Postat av: moder jord

Stackars dig, men du behöver inte göra mat imorgon väl, jag gör ju lunch o sen ska ni väl äta i bagis???
Självklart ska du ha betalt för besväret, nån tacksamhet vill du väl ha;)
See you tomorow
Kramiz

2008-03-21 @ 20:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback