Långt inlägg om smink

Träffen med Anna gick bra, men jag var så nervös igen så jag kände mig tråkig. Anna påstår att jag var uthärdlig så jag får tro på henne. Haha! Jag gillar Anna, det är en skön tjej som känns lite som jag själv. Vissa saker jag reagerar på som känns så jag, liksom. Hihi! Men eftersom jag var så nervös var det en massa saker jag glömde som jag ville fråga om och så..får ta det imorrn. Ja, knasigt det kan bli. Hohooo!

På kvällskvisten nu, har jag roat mig med att fotografera mitt vardagssmink. Trots att ingen läser min blogg, förutom när ovan nämna Anna länkar till mig (haha!), så tänkte jag visa vad jag brukar använda till vardags.
Jag blev själv ganska förvånad när jag såg hur mycket grejer det faktiskt var som jag använder som vardagssmink.
Jag kan inte vara utan smink. Det är en stor del av mig.
Ibland knasar jag mig och har knallgul ögonskugga eller illgrönt eller chockrosa. Dessutom har jag fått många komplimanger när jag haft roliga färger och folk brukar tycka att jag är duktig på att sminka. Det är så himla kul att få komplimanger, trots att jag har svårt att ta dem.



Det jag använder är alltså:

Hudcreme från Nivea, alltid på kvällen innan sängen. På morgonen en lättare hudcreme.
Mineralfoundation från L'oréal, i nyansen Vanille Rosée. Den ljusaste. Ja, jag är blekfisen Malin
Compact powder från Isadora, nyansen soft mist
Bronzing powder från H&M
Rouge från Make Up Store, nyansen lush
Eyedust från MUS, nyansen empire
Microshadow från MUS, nyansen Muffin
Penna att ha innanför nedre franskanten, från MUS, nyansen Vanilla
Ögonbrynspenna från Rimmel, dark brown
Volum Express mascara, från Maybelline, dark brown
Lipbalm från Rosebud, har flera olika varianter
Lipbalm Mama Coco´s

Sen brukar jag för det mesta använda lite av hårprodukterna som syns på den lilla bilden. Det är en spray, Curls Rock, från TIGI, samt en Shiner&Defrizzer från samma märke. Ibland har jag även lite mousse i håret. Wow!

Ja, herregud vad intressant det här blev! Ojoj!

Ja, jag använder inte mycket märkesgrejer då jag ju är en fattig (jääättefattig) student och sen har jag inte provat några dyrare märken eftersom jag inte haft råd, så jag vet inte ens om de är bra. Jag tycker att det jag har är bra i varje fall. MUS har de bästa ögonskuggorna tycker jag, jag har minst tjugo olika därifrån. Gillar deras Eyedust-färger jättemycket. Synd att inte Franciska (en kompis från Uppsala) fanns till hands oftare, då hon ju jobbar på MUS och kan fixa lite rabatt åt mig. Haha! Får passa på sen när jag träffar henne.

Nu är jag på pysselhumör, men jag ska upp i tid imorgon så jag hinner nog inte pyssla något...fasen då. Haha!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

åh malin! ska vi träffas redan kl tio och titta på smink???



ska bli kul att ses imorrn med, min fina vän!





puss!

Postat av: Wysteriia

Du...jag har faktiskt dig på bloggkoll så kom inte här o säg att ingen läser ;)

2008-06-18 @ 06:45:57
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

hej gumman. hoppas det gick bra att jobba och att eventuellt promenera hem.



tack så jättemycket för igår och idag! Fina Malin! längtar tills nästa gång vi ses!

kram

2008-06-18 @ 22:52:47
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Inte tröttnar jag heller! ;D

2008-06-18 @ 23:37:47
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

Jag ser ju ut som en megakort tjock dvärg på den bilden ju..men du är ju skitsöt!

och det är du på bilderna du skcikade till mig med.



Fast älskar bilderna på dig och mig ihop, ska printa ut dom och sätta här på min kontorsvägg =)



puss!

2008-06-18 @ 23:49:32
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback