No water - no washing up


Nu har vi kommit hem från midsommarfirandet på landet. Vi har varit utan vatten hela helgen. Tvättat oss med vatten i hinkar, Martin badade för att kunna bli lite ren och jag sket fullständigt i att tvätta mig. Hade skitigt hår och så, men vafan. Orkar inte. Jag tvättade mig nu när jag kom hem idag, innan jag drog till jobbet.
Ja, man blir väldigt handikappad när man inte har rinnande vatten och normal toalett. Det finns ju bara en mulltoa där och den får man inte kissa i för då luktar det unkas och blä så det var lite jobbigt överlag. Vi tjatar och tjatar om att det ska fixas normal toa och avlopp där men det är lite motstånd tyvärr...
Men vi har haft underbart väder faktiskt, bara lite skurar igår och på midsommarafton. Igår kom en rejäl hagelskur men den försvann lika fort som den kom. Det har varit skönt att vara borta från stan ett tag. Taking it slow och sånt.

Nu har jag kommit hem från jobbet och jag måste alldeles strax göra mig klar för sängen för jag ska upp 06 igen och iväg och jobba. Börjar 08. Ja, det är lite halvjobbigt att jobba kväll och sen dag direkt efter.



Och jag såg ut såhär i torsdags och fredags. Japp, samma kläder båda dagarna. Ja, jag ser knasig ut på bilderna, det är så mycket roligare med knasiga bilder tycker jag. Så vassegoa! Fast you need to klick them för att se dem större, but I think you already visste det.

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

fan vad jobbigt att ha varit utan vatten :O Inte kul nånstans.. leva som på stenåldern... typ...

Postat av: Malin

söt klänning:)

2008-06-23 @ 18:50:08
URL: http://artofmalin.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

min sötaste finaste malin!

du är också produktiv ocj krativ, tillåt dig bara att vara det och göra inga andra "måsten"



nu blir jag nästan sentimental..en vecka sen vi träffades på söder...buhuhu wanna go back!

2008-06-24 @ 12:41:28
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback