The sum of it all

Hej nya året, hur är läget?

Nu har det nya året börjat och det började med snöfall. Nu är det vitt på marken och grått och mörkt på himlen.

Vi har hunnit fira jul och nyår, med familj och vänner. Nu kom jag ju på att jag har lite bilder från julafton i den andra kameran...kanske ska ladda över dem också. Hm...jaaa!

Jag tycker aldrig att mina årskrönikor brukar innehålla särskilt mycket kul egentligen...men när jag funderar lite så kanske det hänt lite kul ändå i år? Vad hände under våren då...
Gymmet som låg precis där vi bor stängde igen och min träning blev lidande. Och det var ju verkligen en kul grej? Näeee...det var ju inte alls bra det. Jag som hade gått ner i vikt och lyckats forma kroppen litet..det rann ut i sanden. Jag skaffade mig träningskort på friskis men det har använts alldeles för lite. Dels för att det är ett så stort projekt att ta sig dit..det krävs så mycket vilja. Vilja är nog något jag ska satsa på att skaffa mig mer av 2008. För mitt nyårslöfte är att gå ner minst fem kilo.

Jag jobbade som personlig assistent under våren också...där gick det bra för mig och jag kände att jag var uppskattad av den jag arbetade hos och jag fick bra rutin på alla göromål. En mycket nyttig erfarenhet eftersom jag i början av den fasta anställningen trodde att jag inte alls skulle klara av det.

Under våren pysslade jag med mina arbetsprover till Konstfack och skickade in dem en timme innan posten skulle hämtas. Det var på håret pga visst slarv och sedan stressändringar. Någonstans i juli fick jag brev om att mina arbetsprover blitt godkända. Då tyckte jag att jag var dålig, man kunde ju få VG också. Jag fick ju bara G.

I juni gifte sig min mamma med Rolle. På självaste midsommarafton faktiskt. Jag stod där framme i kyrkan och kände mig som en stor rosa klump i min klänning.

I juli åkte vi till Hong Kong och träffade en av Martins gamla bekanta och hans fru som visade oss runt där litegrann. Det var verkligen roligt att få en äkta Hong Kongiansk guide. Sedan for vi till kära gamla Bangkok och vidare till Phuket (där jag också varit förr) och till sist hamnade vi i Singapore. Så roligt att få se dessa platser man alltid drömt om att få se. Under en dag i Singapore, när de firade nationaldagen faktiskt, fick jag samtal från Konstfack på min mobil där de meddelade mig att jag hade fått en plats på utbildningen. Så vi firade det med fyrvrkerier och god mat. Fyrverkerierna var förvisso för nationaldagen men det kändes på något sätt lite passande ändå. ;)

I augusti kom vi hem från utlandet, vi gick på bröllop (Martins barndomskompis Magnus gifte sig med sin Anna) och dagen efter sprang jag tjejmilen för andra gången. Jag klarade av att komma runt trots viss bakfyllefeeling och trots att jag inte hunnit träna mer än en gång eftersom vi varit i Asien och rest...haha. Det var en lärdom jag tog fasta på år 2007 - att aldrig springa tjejmilen bakfull och utan träning.

Sedan började jag min utbildning på Konstfack, slutade min fasta tjänst som personlig assistent och gjorde klart sociologikurs B samtidigt. Fem poäng fattades men nu har jag alla 40. Att sluta som personlig assistent på det stället jag jobbade var jättejobbigt. Jag hade börjat trivas bättre och bättre, fått bättre rutin och så plötsligt skulle jag sluta.

Hösten har bestått av pluggande och upplevelser i form av Jonas Gardells show, Carl-einar Häckners show samt Marilyn Manson på Hovet. Alla tre var verkligen skitbra! Tack pojkar för det!

Ja, det var en snabb summering av året som gått. Jag tror i alla fall att jag fått med det viktigaste?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback