Travel in reflection

Idag är en trött dag igen. Jag förstår inte. Nåväl. Om en stund ska jag ut på min lila cykel. Ska cykla en runda som är ungefär en mil. Undrar om det går fort eller inte.

Ju mer tid som går ju mer vill jag resa igen. Alltså, jag tror inte att ja kan få nog av att resa. Vi ska försöka komma iväg till Australien nästa vinter. Gäller att börja spara...tills dess får jag nöja mig med att se på bilder från i somras:


Hong Kong by night

61270-1198
Tuktuk i regn i Bangkok

61270-1197

Jag har i och för sig inte ett överdrivet sug efter att åka i en sån här fin rosa buss igen. Det var en pina att åka i den. Obekvämt som faaan, ingen plats för benen så vi fick värk i knäna och så råkade jag sätta mig på ett säte där AC:n hade droppat lääänge så att det var dyngsurt och jag fick byta säte och sitta med blöta (och då menar jag droppblöta) brallor hela resan. Mysigt. Sen reste vi på natten så man såg ju inte nåt kul heller på färden. Haha.

61270-1195
Restaurang i Hong Kong, som vi tyvärr inte åt på

61270-1196

Och så blidde det en jag i en spegel på ett guesthouse i Bangkok, som heter Sawasdee Guesthouse. Rekommenderas för de som vill bo billigt i Bangkok. Alltså, det är inget hotell, så standarden är inte så hög. Men vi hade dusch och toalett och dubbelsäng för 500 baht/natt. De har också billiga resor till andra delar av Thailand och även till andra länder, såsom Malaysia, Kambodja, Vietnam och Laos.
De har även en trevlig restaurang som serverar sketabillig och god thaimat. Glöm inte deras shakes!
Såhär såg Martin ut när han åt där:

61270-1199
Mitt i en tugga!

Va mycket fin reklam jag gjorde nu.

Kommentarer
Postat av: Karin

jaså:) kul.. vi är där lite då och så på sommaren, så fint då!

Postat av: Karin

söderhamn? mm min familj bor där.. har mitt barndomshem där.. bodde där till jag var 18:) ja rätt så ofta:) lite mindre ofta sen nu när jag flytta ner till kalmar dock

2008-02-20 @ 17:10:18
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

haha samma här.. född där.. bodde där till jag var tre år

2008-02-20 @ 17:17:27
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: anna

hej på dej min finaste finaste malinvän!

ja det var sannerligen lyx med två stora godispåsar..och pastasallad..och grey's...ska kanske göra onsdagar till min godisdag..
humhum..
men jag begav mig ut på en springtur...tjockångestens samvete klarade inte riktigt tanken på att inte ha rört på sig på hela dagen o en massa godis..

va trevligt med en cykeltur =)

massa kram!

2008-02-21 @ 01:05:48
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Ny bloggdesign till utlottning på min blogg! Titta gärna in.

2008-02-21 @ 08:17:18
URL: http://samira.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback