Någon luktade luktsuddis

Idag var det någon på tunnelbanan som luktade luktsuddis. Jag samlade på luktsuddisar (alltså suddgummin i olika färger och former som luktade) när jag var liten och någon (jag luktade inte efter, så jag vet inte exakt vem som luktade suddis) luktade likt ett visst suddis idag på tunnelbanan. Oj, vilken knasig, upprepande och ful mening det där blev. Men aja, man kanske fattar i alla fall, vad jag vill ha sagt trots att jag är flummig.

Min blå jacka var på idag. Det var en dum idé för det var mycket kallt i den. Jag hade bara en t-shirt under plus benvärmare på armarna. Jag vet, det kanske är knasigt men jag har kommit på att det är himlans trevligt om man inte vill ha kofta på sig och har kortärmat. Då brukar jag köra mina svarta benvärmare på armarna.
Så gjorde jag alltså idag. Såhär såg jag ut idag:


I've heard posing is good for you ;)

Man måste klicka på bilderna för att de ska bli större. Idag ska jag dessutom passa på att för första gången beskriva vad jag har på mig. Haha! Ja, here we go!
Jag har ett par v-stretchjeans med hög midja från H&M, en lång t-tröjaaktig tröja med tryck köpt i Hong Kong, arm/benvärmare från H&M och svarta Conversedojjor! Vad originellt va? Hoho!

Ja, det var det. Sen blev jag inspirerad att lyssna på musik när jag kom hem och läste att Anna tyckte om att köpa cd-skivor hellre än att ladda ner. Så då gjorde jag det. Lyssnade på musik alltså, jag laddade inte ner. Har nog inte laddat ned en enda låt i hela mitt liv tror jag. Jag passade i varje fall på att fota hur det ser ut i vår hyllhörna. Såhär ser det alltså ut:

61270-1203

Man ser inte hela hyllan närmast kameran men you get the point. Rätt rörigt i alla fall. Vi får inte plats med så mycket mer böcker och en till hylla får vi inte heller plats med. Bra va? Inte. Nej. Det gröna/gula/vita till höger i bild är en stor blomma jag gjorde på gymnasiet som var dekor till vår skolas årliga musikal (som det året var En midsommarnattsdröm, eller Puck, som de kallade den). Den vill jag inte slänga liksom, så den står och tar enormt mycket plats och är väldigt svårplacerad...men den får i alla fall vara där.
Den lilla stereon i hyllan (om man ens kan kalla den stereo) är på hela dagarna (P3) för att fåglarna inte ska ha det knäpptyst när de är ensamna hemma. Martin köpte en ny stor och fin stereo och dvd plus högtalare förut, som vi använder om vi lyssnar på skivor, ser på film eller sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback