Back home and so on...



Nu är vi hemma från Sundsvall!
Så skönt det är att vara hemma hos sig själv ändå. Nu behöver jag inte känna mig dum för att jag är trött och så kan jag göra vad jag vill och inte vill. Haha! Martins faster är snäll och verkade förstå att jag var trött i alla fall, det var skönt det.
Vi fick massa god mat och ännu fler goda kakor varje dag. Kaffe och apelsinjuice slank ner också. En jättegod födelsedagstårta till Martins pappa som fyllde 60 i måndags fick vi alla smaka på också. Fasen va mycket gott.
Martins pappa verkade glad för sin present. Vi klädde ut oss och så fick han en karta att gå efter och så hade vi olika stationer där han fick göra saker och svara på frågor. Ett litet barnkalas för man förlorar väl inte barnasinnet för att man fyller 60 va? Jag var i varje fall häxa med svart runt ögonen och svarta läppar. Martin var ett snällt troll, Sandra var en robot och Barbro (Martins faster) var en prinsessa. Martins pappa levde sig in bra tycker jag. Han själv fick en röd mantel och var Superman. Haha!

Ja, nu när 2008 snart är slut så börjar hela världen summera sina år.
Mitt år har varit ett okej år. Jag fortsatte plugga på Konstfack, hade ett trevligt sommarlov, fick en
bästa anna till vän, fick se Carl-einar på Liseberg i Göteborg, blev med mage, flyttade till en bostadsrätt (en trea) och så fyllde jag 27.
Känns inte som jag kan sammanfatta bättre än så och jag tror inte jag orkar göra värsta krönikan heller. Haha. Ja, det där var mitt år 2008.

Jag tror att 2009 kommer bli mycket mer spännande.

Nu är det i alla fall den sista dagen på 2008 och nyårsafton. Ikväll ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. Vi ska käka god mat och en kompis till Martin kommer över och firar med oss. Vi har köpt cider, fläskfilé och chips med dip. Det blir en goffakväll för min del då jag är sååå sugen på chips med dip. Det är inte ofta det äts här hemma.
Finns dessutom lite julgodis kvar i form av knäck och bananfudge så det finns en möjlighet att det slinker ner lite sånt också. Våra kanaler på boxen har dessvärre slutat fungera så något tv-tittande verkar det tyvärr inte bli...hoppas det inte är nåt man inte vill missa.

Hmm...nu ska jag ta en vilopaus och läsa lite. Är nästan klar med New Moon. Haha, tonårsböcker is the shit!



Kommentarer
Postat av: Anonym

och du har ett fantastiskt 2009 att se fram emot gumman..med bebis och allt..och jag hoppas få vara en del av ditt 2009 !

Älskade bästismalin!



Älskar dig! puss!

2008-12-31 @ 17:22:00
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

och du har ett fantastiskt 2009 att se fram emot gumman..med bebis och allt..och jag hoppas få vara en del av ditt 2009 !

Älskade bästismalin!



Älskar dig! puss!

Postat av: barbro

Vad är det för läskigt på kaffekoppskanten. Tappad lösögonfrans? häxans munavtryck?

Här satsar vi på ett lugnt årsskifte också. Sköt om er alla 3.

2008-12-31 @ 18:18:24
URL: http://babs.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vi ska ses mycket 2009 Malin! det lovar jag!



pusspusspuss!!!

2008-12-31 @ 19:21:06
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: mormor annsan

du hälsade väl o grattade från mej trots att jag tog fel på dag;) Såg du att jag hade snattat några skumtomtar när jag va o vattnade fåglarna:) Såg så frestande ut ju....

Kraaaam o gott nytt år o allt det där

2008-12-31 @ 20:02:30
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

pusspuss så här en halvtimme innan tolvslaget!

2008-12-31 @ 23:27:39
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vi har käkat lite - eller han mycket jag lite - min mage är fortfarande i uppror, smaskat lite godis och snacks kollat på massa scrubs och u en heavy metaldvd.

Jag ska skåla i Loka.



puss!!!

2008-12-31 @ 23:42:21
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fast jäklar vad lokan river i halsen..haha.

Just nu kan jag inte njuta av nåt ätbart..trodde jag var frisk men nja..magsjukan är kvar i form av konstiga känslor.

Men varför fokusera på det..jag tänker äta lite smågodis nu framför vår brasa =)

2009-01-01 @ 00:35:32
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback