Get serious, get relaxed

Varning för långt inlägg om träning och mat...

Nu har jag precis kommit in från gymmet.
Jag var ju där och fick lite tips och sådär kring kost och träning. Det verkar jobbigt alltsammans, men jag ska ge det en chans.
Jag måste börja äta sex gånger om dagen, enligt denna kille. Han sa att om jag äter som han sagt och tränar så kommer jag gå ner i vikt snabbt. Humhum. Synd att jag inga pengar har, annars kunde jag ju gå och köpa hem allt det som han sa var bra att äta.
De dagar jag tränar ska jag dela upp middagen i två delar och äta den ena innan jag går och tränar och den andra, större halvan, efter att jag tränat. Då kommer förbränningen tydligen vara högre.
Det som kommer kännas konstigt är att jag då kommer att äta den största delen av min middag runt nio på kvällen. Enligt honom är det inte konstigt, men jag har ju fått inpräntat i huvudet genom en massa skriverier och tv-program, att man inte ska äta efter klockan 19 på kvällen.

Jag ska i varje fall försöka träna 3 gånger i veckan till att börja med. Det kommer kanske bli svårt i perioder att köra oftare än så med tanke på allt skolarbete som måste göras i veckorna, men jag ska försöka. Ska dessutom försöka träna fler gånger i veckan när det är lugna veckor.

Hoppas att allt kommer att gå bra. Jag måste bara försöka intala mig själv att jag inte behöver byta liv.
Det känns ju lite så nu, men jag ska försöka slappna av lite. Get serious, get relaxed. Oj, var kom det där ifrån?

Get serious, get relaxed! Haha!

Nej men seriöst...visst kommer det gå bra?
Det är egentligen inte så extremt mycket jag behöver ändra på när jag tänker efter. Det här blir annorlunda:

* Jag kommer få ta med mer mat hemifrån, fast det gör ju inte så mycket. Jag tar ju redan med mig lunch, så lite mellis borde ju inte vara nåt problem att släpa med sig.
* Jag kommer att äta fler mellanmål.
* Jag kommer att dela upp middagen i två delar. En liten innan träning och en lite större efter träning.
* Jag ska försöka träna på morgonen en till två gånger i veckan.
* Jag kommer att köra efter ett program på gymmet.


Ja...jag tror det var allt...det är väl inte så fasligt mycket farliga grejer det där.

Näe. Det är ju luuugnt.

Get serious, get relaxed.

Kommentarer
Postat av: anna

nu beundrar jag dig jättemycket malin..att du tagit tag i riktig träning och rådfrågat om kost och träning..medan en annan kör på med "promenader och jogging borde duga men ack så förbannad jag blir när det inte visar resultat"..borde kanse börja gymma..

och du tjejen
- du har stil!!!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback