Schottis och ålderdomlig helg



Jag och Martin kom nyss hem från dagens aktivitet. Vi har varit och dansat schottis. Ja, det är sant! Dock tror jag inte att jag är sugen på att fortsätta. Dels har jag ingen användning av gammeldans och dels tränar jag hellre annat den tiden, dels gick det alldeles för snabbt och man förväntades kunna mer än vad man kunde och de verkade inte riktigt haja att man inte dansat sånt där förr. Så för min del är det ett nja inför att fortsätta. Det lät som ett nja från Martin också, så vi får se hur vi gör. Men alltså allvarligt - schottis! Gudanemej. Tacka vet jag lindyhop, det är en cool dans det! Och det menar jag!

Imorgon är det fredag med efterföljande helg. Dagarna kommer innehålla följande:
Fredag: skola till 16, därefter hemfarande med antingen buss eller t-bana - beror på hur jag känner mig. Väl hemma ska jag tillaga en trevlig middag i min ensamhet. Det blir lax med rödbetor och fetaostcreme, samt en vinägrett på balsamvinäger och honung. Middagen ska intagas och följas av tv-tittande samtidigt som jag ska läsa litteraturen till hemtentan (sociologin) som jag fortfarande inte är klar med. Därefter vänta på Martins hemkomst så jag får gosa lite på honom. Sen sova.
Lördagen kommer nog bestå av pluggande och kanske lite slöande. I varje fall sovmorgon. Eftermiddagen och kvällen blir det fortsatt plugg och middagsintagande, ej ännu planerat maten för lördagen. Resten av lördagen är oplanerad - hoho!
Söndag: Sovmorgon, därefter oplanerad dag men förmodligen en massa skrivande.

Denna nu skrivna text kanske ter sig en smula ålderdomlig. Men vafan.

Ibland är jag lite skum.



Kommentarer
Postat av: anna

jaså? gör jag? var ser du att jag klättrar på den listan?
Har inte ökat nämnvärt i läsarantal vad jag märkt..
Ja snart fyller vi år!
Vad har du önskat dig?
Jag har önskat mig en symaskin och Larwinnerbäckbiljetter utav mina föräldrar..nån annan har inte frågat..
hoppas du vaknar upp och mår helt bra imorgon darlingen min. kram!

Postat av: madde

ja vill oxå ta d lugnt i helgen. =(
ja ska work work work.

2007-09-21 @ 01:14:11
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se
Postat av: mamma jansson

Idag e det skööönt is olen, gick en liten promenad o så passade jag på o köpa två födelsedags presenter till dig:):) Men tror du jag kan vänta tills 10 nov.....hm får försöka;) Ha en jätteskön helg o hoppas du får det lugnt.
Kramisar från moder jord

2007-09-21 @ 12:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback