Vadfan hände med söndagssteken?

Idag har vi varit på IKEA och handlat. Det bidde ett skrivbord till Martin denna gång. Det bordet jag ville ha var slut och kommer in om tre veckor. Jag som ville ordna min hörna...min egna hörna...men det dröjer alltså. Tills dess får jag nöja mig med att titta på Martins bord. Och kanske låtsas lite att det är mitt också. Fast det är det ju, vi delar ju allt.
Vi köpte även med oss några badhanddukar, ett par tidskriftssamlare, doftljus, förvaringsaskar, dynor till köksstolarna..sen minns jag inte vad mer vi köpte.
Efter besöket på IKEA tog vi en promenad till Mediamarkt där jag äntligen skulle få min egna dator. Men precis som det sabla bordet så var även datorn slut. Sååå...den ska köpas imorgon i stan istället. Jag ska ha en väska till den. Helst vill jag ha en lila men jag gissar lite lätt på att det inte finns, så det får bli en rosa i så fall. Det är kul med färg. Hoppas bara den finns inne i stan imorrn. Datorn alltså, väskan är ju inte lika viktig.



Vi åt en tidig middag i Heron City efter besöken på affärerna. Vi var så hungriga och åt onyttig mat. Ojoj. Men vi gick en promenad sen i alla fall, så kanske en del av det onyttiga kompenserades. Det tror jag iofs inte med tanke på de varma mackorna vi åt ikväll. Man blir hungrig av tidiga onyttiga middagar.

Jag har återigen konstaterat att jag inte alls tycker om dessa affärsområden, eller vad man nu kallar dem. Dit alla åker bil på söndagar med sina snoriga ungar och handlar tills de stupar. Vadfan hände med söndagssteken?
Näe, jag hatar - jag vet, det är ett starkt ord - verkligen trängseln, stressen, knuffandet, de långa köerna, den höga ljudnivån.....bläääää! Jag minns den goda tiden då jag jobbade ett par dagar i veckan och kunde åka till IKEA vid tiotiden en torsdagsförmiddag. Inte en själ som trängdes, för det var bara jag och fem andra där.
Så jag fick fnatt idag...på allt. Fiiifan!
Men måste man så måste man...konsumera alltså. Konsumera mera. Vad gör man inte för att få ett mer trivsamt hem?

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Håller tummen att datorn finns i stan:)
Kramen

2007-10-29 @ 13:13:18
Postat av: anna

åh vilken fina data! jag var ju med på media markt - i lördags innan Ikea. Där köpte jag ju min nya rosa mus =)

hihi vet du? Din blogg var den första jag gick in på efter att jag laddat ned firefox då jag mindes att du sa att du gjort din i den webbläsaren.
ja min blogg är vänstercentrerad i båda webbläsarna.

massa kram till älskade malin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback