Tivolit packar upp farten och fläkten?




Utifrån vår balkong/loftgång kan man se tivolit som håller på och packar upp sina attraktioner. Det ser så ödsligt ut där nere nu, trots att det de packar upp ska symbolisera fart och fläkt. Det brukar aldrig vara särskilt mycket fart på de där tivolina som huserar här ibland...inte så många besöker det..jag brukar mest se det genom köksfönstret.

Idag fick jag komplimanger för min sminkning, att jag är väldigt duktig. Och att jag passar i så många färger. Då blev jag lite generad fast såklart jätteglad! Jag passar tydligen i alla möjliga hårfärger med, har ju haft ljust, svart och rött. Nu har jag min egen hårfärg..funderar ju dock på att ljusa upp det...men jag vååågar ju inte!

Japp, det var Winnerbäck i lurarna idag. Med solen i ögonen.
Fast solen har inte skinit på mig..

Kommentarer
Postat av: anna

vackraste malin.
underbara porträtt!
hmm har också tyckt de senaste veckorna när tivolin o cirkusar packat upp att det sett så ängsligt och vemodigt ut...liksom som att dehamnat i fel tid...höst grått och löv på marken så kommer de med sin fart o fläkt o ljud och färg...och det känns fel..
kram

Postat av: madde

er balkong: been there, done that. ;D

2007-10-02 @ 00:58:15
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se
Postat av: mamma jansson

Du ser så ledsen ut på bilderna?? Det är du väl inte va...
Va bra att solfilmen kommer till användning, det blir ju en bra spegelbild:)
Vill du käka middag med mig på fredag kväll??? Ja annars ses vi ju på lördag när vi ska sjunga.....nja harkla oss snarare, ja i alla fall jag men jag tänker börja i porten...hahhaa
Må gött KRAMISAR

2007-10-02 @ 09:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback