Will Smith x 2 & helgens händelser

I fredags åkte jag in till stan efter jobbet för att Martin ville att jag skulle vara med när han köpte sina grejer. Det blev silverfärgat och högtalarna i färgen cherry så jag fick bestämma något i alla fall. Haha.
Så nu har vi bra ljud i vardagsrummet och kan se film med dånande ljud.
Även musiken låter ju lite bättre än i den lilla plutten (min gamla) som vi haft förut.

Igår var det tacosmiddag med efterföljande chokladpudding med daimgrädde och hallon. Men in Black på dvd och trötta ögon.
Idag blev det lunch 13.00 med mamma, Rolle, Ricke, Oliver och så jag och Martin förstås. Jag gjorde kyckling med wokgrönsaker och quinoa. Kryddade med curry, kokos, koriander, ingefära och gurkmeja för den gula färgens skull. Till det hade jag gjort en wasabiyoghurt som blev lite skum, sådär halvgod. Dock en rätt trevlig dag.
Middagen bestod av en tråkigare sak - fiskpinnar...dock hade vi fullkornspasta till och så gjorde jag lite sås på oatly matlagningsgrädde. Men fy vilken tråkig middag. Hur kunde jag gilla fiskpinnar så mycket förr. Hmm.
Kollade på Enemy of the State, så det blev Will Smith x 2 den här helgen.
Mamma sa: "Men...har du gått ner?" Hon har inte sett mig på ungefär en vecka. Haha. Ja, vad jag vet har inga kilon försvunnit än så länge (förutom de jag redan gått ner alltså).

Rocki har glömt det sista av äggen nu verkar det som, så jag ska plocka bort det imorgon. Dessutom har hon börjat hoppa ner på golvet och spatserar nyfiket omkring där. Riktigt kul att kolla på henne. Martin fick lite pussar av henne idag för övrigt.

I fredags sprang jag in en snabbis på panduro och ja jag fick ju såklart med mig lite därifrån. En ny rundtång, för den jag hade var för klumpig. Dessutom köpte jag lite småpärlor och lite togglelås. Ska försöka pyssla ett fint treradigt halsband till i sommar..får se om jag lyckas. Vill ha ett lila.

Nedan tre halsband jag tillverkat helt själv. Haha. Det andra är faktiskt en pärla jag gjort själv. Tycker det blev rätt snyggt, men enkelt. Jordgubben har jag också gjort själv. Inspirerades lite av alla pysslare jag såg på blogg.se. Haha.
61270-16561270-16461270-163

Kommentarer
Postat av: Kelly

roligt att du oxå börjat pyssla med cernitlera :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback