4x12 chocolate muffins

Pust pust...nu har jag sedan 17.00 stått i köket och bakat. Jag har nu fått ihop till 4x12 chokladmuffins. I dem finns även lite riven mandelmassa och mininonstop. Jag gillar att ha i lite riven mandelmassa för det hjälper till att göra muffinsarna saftigare. Jag har även provsmakat och ja, de håller måttet. Nu är det bara fyllningen och utanpåsmeten som ska göras. Den gör jag imorgon bitti, för den blir lätt lite sockrig om den får stå över natten. Så upp i ottan och laga fyllningar.
Sedan iväg till restaurangen, med alla grejerna i packningen. Väl där ska jag fylla muffinsarna och dekorera dem. Det går ju inte att göra det hemma, för hur fan ska man frakta skiten sen? Därefter ska jag till kyrkan och förbereda mig inför mitt arbete som brudtärna.
Känns ju lite konstigt att jag på mitt första bröllop ska vara tärna till på köpet. Men jag var på bröllop när jag låg i mammas mage också, fast det kanske inte räknas.



Kommentarer
Postat av: madde

ser mumma ut! =O)
gratulerar te din mor te bröllopsdagen....säger man "gratulerar" föresten!?!?!

Postat av: anna

ge mig ge mig ge mig!!!
ge mig en bunke med smet!
Mumma!!!
...jag kan bara spela trummor när jag är full i ännu onyktrare sällskap..så de inte hör hur gräsligt det låter..
hehe
kram!

2007-06-22 @ 01:16:40
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback