Göteborgsfrämmande och besök i Uptown

61270-572

Lördagens första halva spenderades på jobbet, där det var en rätt behaglig arbetsdag med lugnt tempo.
Därefter begav jag mig in till stan och mötte upp med min gamla arbetskollega Madde som var på besök från Göteborg. Vi shoppade lite snabbt (jag köpte lite fler nagellack och dessutom ett concealer-stick, plus två väskor på rean). Sedan åkte vi hem till mig där jag fick gå in och byta till regnjacka på grund av det härliga sommarvädret vi har och sedan så handlade vi lite ingredienser till Flygande Malin på Hemköp.
Mat åts, dricka dracks, films sågs, prat pratades, musik musikades (?), godis gosades (?), nej nu spårar det ur...hm...det var en trevlig lååång kväll då Madde inte behagade lämna mig förrän klockan 03.40 ungefär, på morgonen. Haha. Men vad gör man inte för en vän i nöd? :)

Idag åkte jag och Martin bil i ett regnigt Sverige...Vi hälsade på i min gamla hemstad och träffade en kompis till mig där en stund. Vi fikade på Café Linné och jag åt en halv morotskaka och drack en latte. Den morotskakan var inte lite liten den, därför åt jag bara halva. Martin, han tog halloncheesecake, medan Jenny tog en muffin. Jag speglade mig i spegeln på toaletten. Den satt halvsnett uppe i taket och då önskade jag att jag tagit med en kamera, för det hade blitt kuliga bilder.
Efter sjutiden sa vi hejdå till Jenny, som skulle träffa kompisar och jag och Martin begav oss till China River, mitt gamla kinesmat-hak. Vi åt buffé, min mage är fortfarande mätt efter den måltiden.
Sen lyssnade vi på Manson i bilen och diggade i takt med regnets smattrande mot vindrutan.
När vi lämnat av bilen hos Martins pappa tog vi en promenad genom skogen och Martin trampade ihjäl sniglar.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Hallå du skulle ha hojtat när du va här hade ni ju kunnat komma förbi en sväng=)

Postat av: amelie

usch det är det äckligaste som finns och trampa ihjäl svarta mördarsniglar!

2007-07-09 @ 11:41:52
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: anna

hmm du får nog ta och be nån vänlig själ köpa melonen åt dig eller be o skjuts??
fast jag tycker den är värd att bära hem själv
;)
kramar!

2007-07-09 @ 15:20:02
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback