Dyra shrimps och misslyckat prutande, dessutom rutten ananas?

Sa har vi blivit lurade pa pengar igen idag da. ;) Men alltsa, hur orkar folk pruta sa mycket som de (kanske) gor? Vi har prutat tills vi tycker det ar okej priser, inte mer, det orkar vi inte. :)
Lite souvenirer, presenter och annat krafs har vi handlat i Patong idag.
Vi provade pa lite fried shrimps ocksa, men vi fick typ sju stycken att dela pa plus lite torrt ris for 1000 javla baht. Sen gick vi till Subway och tog en sub och darefter till Starbucks och drack frappuchino, fast Martin blev sur for de malade utanfor och han tyckte det luktade illa.
Fraga: Varfor finns inte Starbucks i Stockholm? Eller finns det och jag har missat det??

Nu har vi presenter till de flesta klara, men nagra kvar. De svaraste till sist. :) Vi har lite tid kvar sa vi ska in till Patong en gang eller tva till innan vi aker till Singapore.
Patong ar en annan strand har i Phuket, dar alla rika skandinaver bor, shoppar, ater, lever. Det ar dar man super, shoppar och ater dyra shrimps. Vi bor pa Karon och har ater man pa roda loken och internetar pa Mermaid. Haha. Dessutom kan man bada har, men det ar lite for mycket vagor. Pa Patong var det inte alls sa vagigt men desto mer turister och skit som man inte orkar med i langden. Jag tycker det passar oss battre att bo har dar vi kan ta det lugnt och lukta pa blommorna (rutten ananas). Hihi.




Kommentarer
Postat av: mamma jansson

ja phatong är ingen höjdare, o risken att bli lurad e större där än i karon som e mycket trevligare tycker jag, men kata är också tevligt, har ni vart dit?
Så roligt att läsa om er resa o jag blir lugn varje gång jag ser att ni varit här o skrivit, hönsmamma som man e:)
Kramisar på er

2007-07-28 @ 19:03:04
Postat av: barbro

upprepar - det är jättekul att läsa om era äventyr. Beträffande prutning - tänk på vilken glädje den person förmodligen kände som fick in lite mer pengar. Delad glädje är ju dubbel glädje.
Annars kan man ju också tycka att om köparen tycker att priset är lagom - då är det ju en bra affär eller?
Idag är vår sista dag i Stockholm, vädret är väldigt växlande jättekorta störtskurar och sen skiner det upp. Om Paul får bestämma blir vi nog kvar på Rottnevägen, så jag kanske hotar med att åka ensam till något shoppingcenter - få se om han vågar släppa iväg mig ? Det är 10: e dagen vi är här och det ska verkligen bli skönt att komma hem även om vi haft det jättebra här. Kram på er!

2007-07-29 @ 09:12:01
Postat av: barbro

ingen Starbucks i Sverige vad jag kan se

2007-07-29 @ 09:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback