captain cook

Sitter och väntar på att min mat ska bli klar. Självklart ger jag mig på det snabba och alltid så smarta när klockan är för mycket och du inte har ätit sedan 12 och sedan varit på möte direkt efter jobbet. Då slänger du ihop "det-du-har-hemma-och-jag-slår-vad-om-att-det-tar-längre-tid-än-du-trott - maträtten".
Jag snodde ihop lite wokgrönsaker, kycklingfilé, kryddor, buljong och avorioris.
Någon slags paella antar jag att jag försökte sno ihop. Alltså en mix av vad man har egentligen, om man ska gå till rötterna riktigt ordentligt.
Dock hade jag velat ha i lite saffran men det fanns ingen hemma så det fick bli ingefära, gurkmeja, cayennepeppar och chilipeppar istället. Sedan slängde jag i lite av varje. Innan det ska serveras kommer jag att slänga i lite kräftstjärtar också.
Hoppas att det blir gott också, annars har ju väntan varit lite förgäves. Hatar att vänta på att saker ska bli klara. Det är lite som att stå i kö, det är också något jag inte gillar. Väntan överhuvudtaget är inte kul.

Jag skrev inget om bajs idag, sorry. Fast jag nämnde det ju nu, räknas det?

Ingen bra bild att matcha inlägget med idag, men jag tänker mycket på och saknar min Rutgerprutt, så jag lägger in ett fint litet porträtt på tjockisen.

61270-108

Kommentarer
Postat av: Anonym

se där se där, en liten rutgis =)

2007-01-23 @ 21:52:10
Postat av: madde

oj, glömde skriva mitt namn på förra inlägget men ja d va ja =)

2007-01-25 @ 07:51:19
Postat av: Carin

Hej Malin!

Har varit inne och läst din blogg massvis med gånger men aldrig skrivit nåt. Shame on me!! Hoppas allt är bra med dig.

/ Carin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback