Och hon borstade och borstade...

Igår när jag åkte hem med tunnelbanan från skolan tidigare pga yrsel, huvudvärk och diverse andra små krämpor, såg jag en tjej som satt och borstade håret. Och borstade håret. Och borstade håret. Och borstade håret lite till. Sen lade hon ifrån sig borsten en stund. Sedan tog hon upp den igen och borstade håret. Och borstade håret. Och borstade håret lite till. Efter ytterligare ett tag lade hon ifrån sig borsten igen. När det gått kanske en minut tog hon fram borsten igen och borstade till en halvtofs, en sådan som inte innefattar allt hår, utan bara det översta lagret, eller hur man säger. Sedan lade hon ifrån sig borsten igen... För att en minut senare ta fram en tub med något klet som hon mojsade in i händerna innan hon drog dem över håret. Något slags pomada kanske? Brylcreme?
Där tog i alla fall borstandet slut. Då satte hon igång att plocka bort alla hårstrån som hon tappat när hon borstat håret.

Jag undrar om hon kanske är en av alla de som har tvångstankar. Har hört att det finns folk som borstar och borstar och borstar...nämligen. Men jag vet inte. Hon kanske bara var väldigt mån om sitt hår...

Nu börjar jag tycka att "borsta" är ett mycket konstigt ord. Varför blir det alltid så när man skrivit eller sagt det väldigt många gånger? Kanske bara är jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback