Bankbesök med MosaikMalin


61270-1026

Jag har skaffat mig en ny hobby! Ja, eller...typ.
Idag när jag var till Solna så tog jag en sväng in på Panduro inne i Solna Centrum och köpte lite mosaikbitar, lim och olika askar. När jag kom hem satt jag i flera timmar och målade burkar, klistrade mosaik och funderade lite över varför jag målat burkarna när jag ändå ska täcka dem med mosaik...humhum...nåväl...jag målade några askar röda och några vita. Man ser ju trots allt nedre delen av burkarna, eftersom jag bara har mosaik på locken. Hoho!

Men! Jag glömde köpa mosaikcement som ju behövs för ändamålet. Man är inte tvungen att använda det men det blir ju mycket snyggare om man gör det. Så det får jag köpa någon dag och fixa klart burkarna därefter.

Såhär såg det ut där jag satt i köket och pysslade idag:



Jag kan ju försöka visa resultatet sedan när det är klart. Nu ser man ju bara en massa mosaikbitar som sitter på locken och ser lite undrande ut..."usch, jag känner mig lite naken, jag tror jag behöver lite mosaikcement".
Det kommer alltså!

Burkarna ska användas som godisförvaring för julklappar. Ska göra olika sorters julgodis såsom tryffel i olika smaker och marsipangrejs med choklad på etc etc...och ja...jag vill ge bort dem i fina förpackningar. Dock undrar jag om förpackningarna kommer bli klara innan jul med den takten jag håller...

När jag var i Solna Centrum passade jag på att beställa nytt visa-kort eftersom mitt gamla blitt avmagnetiserat (kanske pga magneten som håller ihop min plånbok...måste nog byta plånbok...suck...jag som gillar min plånbok som jag ju köpte i Thailand och samtidigt som den är en plånbok även är ett minne...).
Hos banken fick jag träffa en mycket pratsam ung man som väldigt gärna ville att jag skulle börja pensionsspara. Så nu ska jag spara 200 kronor i månaden framöver (det går att ändra summan). Dessutom fixade han så mitt sparandekonto byttes ut till ett bättre konto med bättre ränta. Värsta bra! Så jag fick tre saker gjorda på banken idag. Inte illa pinkat!
Är jag kanske lättövertalad? ;) Nej men alla sakerna var ju viktiga och vettiga saker. Det gynnar mig ju!

Nu ska jag nog hoppa i kojset och försöka hinna krama på Martin innan jag somnar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

:) vad snällt, julstjärnor är fina blommor! jag har för tillfället två röda begonior med guldglitter på, för att få lite julstämning tänkte jag.. ja det tog en vecka för flyttkortet att komma fram har jag märkt, du kan väl ge din mor adressen också, det blev inget kort över tyvärr.. :) trevligt lucia imorrn! :D

Postat av: madde

mosaik e jättekul, höll på me d när ja va yngre. =)

2007-12-13 @ 01:22:34
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback