Tema: Djur i Hong Kong (och en larv och en hund i Thailand)



Idag blev det djurtema här i min blogg.
I Hong Kong fanns ju som jag nog skrivit förut, en fiskgata, med bara en massa fiskaffärer med fisk i alla dess former och dessutom diverse andra tillbehör och även djuraffärer som sålde hundvalpar.

Den lilla hunden på fjärde bilden fotade jag dock i Patong i Phuket, men han var djur så han fick vara med. Det var en så liiiiten hund, tror inte jag sett någon mindre, den var mindre än en chihuahua.
I Hong Kong fanns ju även en slags fågelmarknad, med fåglar och diverse tillbehör. Jag förstod inte om man fick köpa fåglar där men jag antar det. Där är fågelbilderna tagna i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Åh va söta ser ju ut som leksakshundar:) Jag har mejlat min adress till dig.
Godnatt o sov sött gratta martin från oss imorgon:)
KRAAAAM

2007-08-18 @ 21:11:19
Postat av: mamma jansson

Åh va söta ser ju ut som leksakshundar:) Jag har mejlat min adress till dig.
Godnatt o sov sött gratta martin från oss imorgon:)
KRAAAAM

2007-08-18 @ 21:12:47
Postat av: madde

stackars djur. =(

Postat av: Malin

Ja, fast de var faktiskt väl omhändertagna trots att det ser hemskt ut. De hade väldigt rent, och alltid rent vatten att dricka. Men ja, lite synd är det ju..fast bättre de får vara där än ute på gatorna strövande utan att hitta mat och vatten...

2007-08-19 @ 00:04:02
URL: http://wilmapalmen.blogg.se
Postat av: Carin

Åååå vilka söta små hundar. Hunden på den fjärde bilden är så sjukt söt.. :)

2007-08-21 @ 12:29:50
URL: http://ladyscorpio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback