Bargain bullshit

Ang mammas kommentar om att jag ska passa pa att sy upp lite klader, sa sager jag bara att jag inte har lust, pengar eller kropp for det! ;) Dessutom aker vi ju i overmorgon.

Igar spenderade vi aterigen lite tid hos var hjarnuttrottande van skraddaren Lucky. Martin ska sy upp annu fler skjortor, i siden, vill Martin att jag tillagger.
Sen at vi mat pa Loken och gick sedan till affaren och kopte varsin glass.

Idag ar det besok i Patong pa schemat, orka med lite fler jobbiga forsaljare. Men det ar kul att aka dit och kolla pa grejer. De tar mycket overpris dar med. En souvenir kan kosta 450 baht, men koper man den har i Karon (bara ett par kilometer mellan dessa tva platser) kostar den kanske 80 baht. Lite skillnad. Och pruta ar mycket svarare nu an forr...nu ar de sa envisa med dyrare priser sa man orkar inte bry sig utan koper det antingen lite dyrare eller sa skiter man i det helt enkelt. Till och med tuktuk-forarna vagrar lagga sig under 150 baht for en liten tuktuk-fard till Kata...helst vill de ha 300 baht och prutar man sa skrattar de at en...ja, det har andrats en del sen sist..

Pa onsdag har vi bokat taxi till flyget i alla fall, 06.00 ska vi aka fran hotellet.

Nu ska vi snabbt pa toa, sen blir det att umgas med ett gang tuktuk-gubbar ett tag, for att fa hyfsat pris till Patong.


Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Jag kommer ihåg att de börjat med fasta priser från karon till phatong när vi va där o vi betalade 300 bath o det gick inte att pruta, men vi hade tur för kai hämtade oss o körde så det va ju snällt:) Här e det VARMT nu, igår hade jag en släng av influensan blä. Vi syns på nätet ikväll då:) Skojsigt
KRAAAAAM

2007-08-06 @ 09:01:39
Postat av: barbro

Nu har värmen kommit även till Svedala, pust och stånk!
I morgon tar vi bilen till Östersund, få se vad vi hittar på att göra där. På fredag skjutsar Paul Inga och mig till Österåsen. Vi stannar där över helgen och Paul far hem och tar emot vår nya altandörr, som förhoppningsvis passar. Söndag kväll tar Inga och jag bussen till Östersund och sen tar jag tåget hem på måndag fm. Jag kommer nog hem ungefär samtidigt som ni, men efter färre restimmar.
Har inte hittat kexen, men var de inte så särskilt goda så är det ju inget att jaga heller. Jag trodde att de var alldeles fantastiska. Ha en bra hemresa

Postat av: anna

hmm får nog ta och åka till sthlm en del i höst..när du är hemma!
ska hålla tummar o tår för konstfack på torsdag huney!
puss!

2007-08-06 @ 23:08:03
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback