workout now

Ja. Jag kom runt en mil utan att dö. Det var ju verkligen en bedrift för min del. Och nu vet jag att jag kan springa. Hmm. Alltså, det är tjejmilen jag snackar om, som jag ju var och sprang förra veckan.
Jag har börjat springa i efterhand nu med, tre gånger per vecka blir det en tur i skogen. Cirka tre kilometer. Börjar faktiskt kännas som det ger resultat..men jag vågar inte ställa mig på en våg förrän jag verkligen verkligen vet att det har gjort skillnad.

Det är en enkel träningsform. Man behöver bara ett par okej skor. Ta en halvtimme på kvällen och ut och spring en sväng. Jag tycker ju fortfarande att det är en ganska tråkig träningsform, men ack så effektiv. Nu ska tio kilo till bort alltså! Har ju redan gått ner sju, så tio till ska nog gå det med.

Veckans första springpass blir ikväll klockan sex. Därefter middag och massa vatten. Veckans andra träningspass blir imorgon då jag ska gymma (kör armar och bröst) i en och en halv timme på morgonen. Veckans tredje träningspass infaller på torsdag klockan sex, då jag springer igen. Jag har märkt att det är bra att sätta en tid då jag ska ut, för annars tänker jag bara "jag gör det senare, det är ju ett sånt intressant program på tv".
Veckans fjärde (ja, det blir mycket träning nu) träningspass blir troligen ett gympass på fredag morgon (kör ryggen), och det femte träningspasset på lördag med en halvtimmes jogging.
Jag hoppas bara att jag kommer klara att hålla det, minst tre gånger i veckan ska det tränas nu! Kommer det annat emellan får man helt enkelt trycka in träningen där någonstans i alla fall. No excuses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback