pearls of glass

Har jobbat kväll, med huvudvärk och trötta ögon. Jag får alltid huvudvärk av att jobba kväll.
Fan vad det är knepigt med jobb...jag har väldigt mycket ångest nu kan jag meddela. Det är mycket som ska tänkas på... Men jag håller tummarna för en tjänst som är ungefär halvtid, då får jag tid till det andra med..vi får se. Jag hoppas få veta denna vecka eller nästa hur det blir. Sen ska jag ringa till fler skolor och förskolor och se om det finns behov där. Jag klarar inte av att arbeta heltid som personlig assistent, även fast jag trivs väldigt bra hos min brukare.

Imorgon får jag min lön i alla fall, så det fanns något att glädja sig åt den här månaden. Jag fick rätt bra med pengar, så jag kan lägga undan litegrann och även köpa lite nya kläder. Inte helt fel faktiskt.
Var på street i lördags...hade svårt att hålla fingarna i styr, men jag lyckades komma därifrån med inte alltför mycket inhandlat. Det var mest smycken de hade att erbjuda denna gång, och mindre av pärlor. Jag köpte på mig en del krackelerade pärlor som var väldigt billiga om man jämför med vad de kostar i butik eller på nätet. Fyra olika färger blev det (genomskinliga, ljusgröna, rosa, korallfärgade), samt lite andra pärlor också.
Det är så härligt med pärlor, de glittrar och blänker så fint.

61270-35

Imorgon jobbar jag 12-22. Ett väldigt kul pass - inte. Det är för långt. Men jag överlever och tänker på pengar. Sedan är jag "ledig" onsdag och torsdag och ska då hinna med att träna (springa och gymma), springa på stan och söka massa jobb...för det har jag inte tid med resten av veckan, då jag jobbar...fredag, lördag, söndag. Det ska nog gå det med.

Nästa vecka ska jag försöka hinna med att baka lite olika kakor. Mjuka kakor, muffins och annat kul. Skulle vilja göra sådana där vackra muffins med glasyr någon gång men det verkar så himla invecklat. Jag kanske ska fortsätta med mina bananmuffins, chocolate chip cookies och havrekakor. Vi får se om jag orkar experimentera lite.

Nä, nu ska jag nog gå och försöka mig på ett nytt halsband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback