Hemska plastsnöre

Igår kväll fick jag panik här hemma. Jag satt i soffan och plottrade med min nya tavla som går i grönt när jag plötsligt hör hur fåglarna flaxar massor. Rocki och Ronja flög upp på gardinstången men Rune satt kvar.. sen såg jag varför han satt kvar...Han hade fastnat med halsen i ett plastsnöre som jag glömt att ta bort från den nya stegen. Han hängde alltså som i en snara nästan.
Jag släppte allt och sprang fram för att försöka få loss honom från det där otäcka snöret. Han flaxade vilt och förstod inte att det bara blev värre när han gjorde så. Jag höll i honom och försökte få loss honom men han bet mig av rädsla så jag fick släppa honom. Efter en liten stunds flaxande till så var han lite stilla så jag kunde lirka ut honom ut plastsnöret. Han flög iväg direkt och satte sig på gardinstången. Han var stilla en stund men sedan började han putsa sig och göra små ljud och sen var han som vanligt igen efter en halvtimme eller så...Men han vågade inte ner på buren på ett par timmar. Ronja försökte locka ner honom och till slut gick det.
Han blödde ju också för det stänkte lite blod på min hand när jag skulle få loss honom och så hade det kommit lite på stegen. Men jag kunde inte se att det droppade från Rune någonstans, så han fick nog bara en liten skråma. Nu är han som vanligt igen. Dock lite räddare när jag kommer nära. Hoppas att det går över snart. Tänkte muta lite med hirskolv.
Kan tillägga att jag äntligen klippte bort det där plastsnöret...har tänkt i flera veckor att "fåglarna kanske kommer göra illa sig på det, jag ska klippa bort det", men så har jag hela tiden glömt det..jag kände mig verkligen som världens sämsta människa igår kväll.



Kommentarer
Postat av: madde

tur att allt gick bra, lät otäckt. =(

2006-10-15 @ 02:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback