Nu är kalaset slut

Kalaset kom och gick, likaså gästerna. Sussi och Jenny kom förbi. Jag tyckte det var väldigt trevligt av dem att titta förbi ända från Uppsala. Tack för det! Hoppas att de inte kände sig allt för stressade bara.
Att så många kom förbi var himla kul, även fast det var svårt att underhålla alla. Men lite ska de väl få göra själva också. :)
Jag hade massor av muffins framme och det gick åt en del faktiskt. Men det blev lite över så nu har vi fika för ett par månader framöver här hemma. Och snart är det ju dags för julbaket så då blir det väl ännu lite mer i frysen.
Jag tyckte själv att det blev fint dukat igår. Såg mysigt och gott ut tyckte jag. Det är bra.

Nej nu ska jag äta lite lunch och sen slappa.

Nästa vecka blir det tårta.

Min cd-skiva är borta. Jag lyssnade på den igår och nu finns den ingenstans...det här är helt jävla skumt. Alltså, det är bara skivan som är borta, fodralet ligger där det brukar.

Uppdatering..det brukar bli sådana ibland:

Har fortfarande inte hittat skivan, har letat i 2 timmar och till och med ringt till mamma och frågat om hon såg vart det hamnade. Men hon visste inte. Dock sa hon att hon tyckte det var trevligt igår och det är kul att höra. Rolle hade också tyckt det var okej. Bra det med. Han blev lite besviken att han inte fick med sig några muffins hem, men han ska få på fredag sa jag till mamma. Då ska jag ha tårta här och mamma kommer förbi. Kanske Ricke också. Han skrev sms igår, typ precis när kalaset började, och sa att han inte kunde komma. Najs stajl liksom. Han hade blivit bjuden på fest i Västerås. Så han gick på den trots att han var bjuden till mig sedan en månad tillbaka. Men men.

Uppdatering:

Jag har hittat skivan! Mamma sa i telefon att jag skulle låta bli att leta så ser man saker med nya ögon senare. Och visst var det så. Jag tänkte när jag duschade att Martin kanske lade den i ett Lars Winnerbäckfodral (skivan hade jag lyssnat på tidigare under dagen igår), och visst, det hade han ju gjort. Så nu lyssnar jag på min nya Robbie-skiva.

Nu har jag lockat håret med mina nya "produkter" och fönat det med mina nya fina hårfön som jag fick av mamma och Rolle i present. Den funkar mycket bra hittills. Ska bara spraya håret om en stund så är det klart. Färdigsminkad och färdigklädd är jag också, tror jag. Svårt med kläder. Jag har en svart klänning på mig idag. Men jag trivs inte riktigt, känner mig som en korv i den. Jag känner mig ofta som en korv eller ett kassler. Och det är ju inte sådär jätteskojigt.

Uppdatering en halvtimme senare:

Nu har jag tagit på mig en svart ballongkjol, ett vit-och svart-randigt linne och en svart långärmad tröja över det. Grå leggings och svarta benvärmare till det. Nu känner jag mig finare.

Kommentarer
Postat av: madde!

antar att halloween festen gick som planerat? =)
har bakat chokladmuffins me glasyr o strössel, polkagrismuffin o apelsinkrokantmuffins. ska bara morotsmuffins ida lr imorr. =) tänkte oxå ge mig in i julbaket snart.

va blev d i dina fiskdammspåsar?
kram

2006-11-06 @ 07:56:29
Postat av: Jenny

Det var det bästa kalaset som jag vart på, på länge! :) Massor av gott att både äta och dricka fanns det ;) Det var roligt att vi fick komma och inte alls stressigt! :D

2006-11-08 @ 14:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback