muffinsproblem?

Nu har jag varit på jobbmöte och det verkar som mycket ansvar kommer att ligga på mig. Inte så roligt men jag får bita ihop och se det som att jag får pengar till roliga saker. Men en del grejer var alla överens om att det skulle behöva ändras så det kändes ju bra i alla fall. Även fast det är jag som kommer få se till att det blir ändrat.

Madde har tydligen problem med sina muffins. Det låter tråkigt tycker jag. Har Madde en konstig ugn? ;) Jag använder mitt recept nedtill och så tillsätter jag det jag gillar eller vill ha i..det blir inte torrt eller tråkigt, tycker i alla fall jag själv. Mina chokladkolamuffins är jättemjuka och goda och jordnötsmuffinsarna saftiga och bra. Alla har blivit bra förutom dumlemuffinsarna. Där flöt dumlen ner till botten och gjorde sig ett kolalager längst ner i muffinsformen. Det blev inte alls bra.
På kalaset gjorde jag pepparkaksmuffins med philapelphiaglasyr och pudrat kanel ovanpå. Gottigt.
Mina äppelmuffins skulle vara skitgoda med vaniljsås som en äppelkaka man äter med gaffel. ja, jag är överlag väldigt nöjd med mitt muffinsbakande. Hoppas det går bättre för Madde om hon gör sina vanliga smaker istället. Annars är havrekakor en god grej med.

På fredag ska jag ha tårtkalas för Martin, mamma och Ricke (om han kan, som vanligt...). Men jag har inte bestämt vad för tårta jag ska göra. Ska kika runt lite på olika recept. Jag är lite konstig och gillar vanlig tårta som prinsesstårta eller budapest. Men det orkar jag ju inte baka själv. Nä, det får nog bli en chokladtårta eller en vanlig med grädde, vaniljkräm och frukt. Det visar sig, mitt huvud kommer kanske med en vision snart.
Sen fick jag ledigt på lördag också, så jag kan slappna av på fredag efter jobbet och inte tänka på att jag ska upp tidigt dagen efter så jag måste somna tidigt på fredagkvällen.

Men imorrn är det jobb igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback