hirs är mums



Idag flyttade Rune in med Rocki och Ronja. Rocki verkar acceptera lillen bra men Ronja verkar lite småtjurig och näbbas gärna med honom. Jag vet inte varför. Lilla Rune är en väldigt modig och tuff liten fågel som jag hoppas vi kommer ha mycket roligt med. Han är orädd för händerna och äter utan problem direkt från handen och sitter på fingret utan problem. Han kanske inte alltid har lust men han är inte ett dugg rädd i alla fall och bara det är ju jättebra. Han är så duktig att han till och med lärde Rocki att äta hirs ur handen idag.
Rocki är ju annars en ganska feg (men väldigt söt och rolig annars) nymf som gärna undviker händer (kanske hände det något när hon var liten, jag köpte ju henne i en zooaffär och vet inte vart hon var innan dess). Men sen satt Rune och hon och mumsade hirs tillsammans ur min hand. Jag var tvungen att fotografera det.

hirs är mums


Rune är nyfiken och undersöker sin omgivning, och det är roligt tycker jag. Ronja sitter fortfarande helst inne i buren. Hoppas hon kommer på andra tankar när hon märker att både Rocki och Rune ofta är utanför buren. Jag ska försöka få tid till att bygga dem ett träd i helgen också, så de kan ha nånstans att leka förutom i buren och i soffan.

Jag har tyvärr ingen bra bild på Ronja eftersom hon helst är inne i buren och det är så tråkigt att fotografera genom burgallret..så bild på henne kommer senare när jag lyckats ta en. Man ser dock Ronja ytterst lite på den övre bilden, hon sitter inne i buren och är gul. :)
Rune är lite lik Rutger i färgerna faktiskt...det visar sig om han är lik i sin personlighet också.

61270-7

61270-8


Jag tänker fortfarande på Rutger varje dag. Det är inte klokt hur man kan sakna en liten varelse. Men han gav så mycket kärlek och var en sån tuff liten prutt...jag kommer alltid att prata om Rutger, han finns alltid härinne *pekar mot hjärtat*. Jag hade verkligen tur som fick ha honom så länge och att han var så underbar.

61270-9

glömmer aldrig pruttrutger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback