Städat

Idag har inte varit en rolig dag. Har mest bara mått dåligt.

Nu på eftermiddagen, efter att jag ätit lite grillad kyckling (orkade inte laga mat, som vanligt nuförtiden) så städade jag lite. Vardagsrummet mest, och dammsög hela lägenheten. Försökte även mig på det svåra uppdraget att fofografera hur det ser ut i vardagsrummet. Bilderna blev superfula och jag orkar inte anstränga mig mer.
Vardagsrummet är rätt trist...sen kan jag inte ha gardiner för fåglarna bajsar ner dem direkt. Och på fönsterbrädan har jag lagt en handduk (prickig till råga på allt, min favorit från när jag var liten kan jag ju tillägga - japp, den är så gammal) för annars får jag göra ren fönsterbrädan och elementet under varje dag = inte roligt. Så tills jag kommit på en bättre lösning ligger där en rosa prickig handduk från barndomen.

Sofforna köpte vi för 600 kr (båda två för det priset) second hand förra året när vi flyttade hit till Stockholm. En nödlösning tills vi får tillräckligt med pengar till finare möbler. Fast de är rätt söta sofforna i alla fall. :)
Bordet är också tillfälligt, det är två stycken bredvid varandra. Ett litet vitt och ett lite större i träfärg. Man tager vad man haver. Dekorationerna på väggen ska jag organisera om snarast. De kommer från Turkiet och jag gillar dem massor men de känns ganska felplacerade. Ja, ibland är det ju verkligen jättekul att klaga på allt. Man ska väl vara glad att man har väggar och tak och soffa att sitta i gudanemej!

61270-68


Dessutom försökte jag fotografera våra belamrade hyllor. Lite suddigt men vafan. Den blekrosa fåtöljen fick jag av mormor. Den i silvergrå är Martins gamla från studentrummet, också det en tillfällig lösning tills vi får råd med finare möbler. Supermankudden fick Martin av mig när vi bodde i Göteborg.

61270-69

Det blir mycket tillfälliga lösningar när man inte är rik.

Nu ska jag äta gott, dricka julmust och se på Donnie Darko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback