Rikedom och ont i fingret

Nyss hemkommen från jobbet, öppnade dörren, öppnade direkt lönebeskedet och fick se vad lönen blev den här månaden. Jag är så glad!

Handlade lite björnbär och hallon, hackad mandel (vem orkar hacka själv), cocktailbär, vit choklad, mörk choklad, senapssill och vitlökssill (ska ätas idag med potatis, orkar inte laga mat), vaniljsocker och syltsocker.
Ska försöka hinna laga marmelad idag, samt göra lite fler mandelmassagrejer med choklad på. Pepparkakorna är som tur är klara. Gudanemej vad jag är hungrig, måste sätta potatisen att koka.
Sådär.
Vi ska också hinna skriva rim till resterande klappar, samt slå in alla klapparna. Ganska mycket att göra, det kan man inte tro. Vi har liksom ingen tid kvar. Imorgon ska vi på kalas och på lördag ska det lagas julmat och sen är det julträff med Martins familjs vänner. Så, ont om tid är det gott om. Men jag ska försöka ta det lugnt och inte stressa trots bråda dagar.
Granen är i varje fall uppe och klädd i söta prydnader och lite glitter, samt den söta stjärnan vi köpte på Indiska förra vintern. Under granen sitter en liten tomte och väntar på att få vakta alla klapparna som hamnar därunder snart.

Idag blev jag biten i fingret av min brukares papegoja. Nu har jag väldigt ont och är öm i vänster pekfinger.
Trodde aldrig det skulle sluta blöda. Dumma fågel!  Jag skulle nämligen ge honom en jordnöt men då  tog han ett rejält tag i fingret istället för nöten. Där har man för sin vänlighet!

Dagens ego:

61270-80

Kommentarer
Postat av: madde

tack för julkortet. =o)
dumma fågel som bits!! e inte d en repris på dagens ego, tycka mig känna igen bilden. ;)

fått presentkort på panduro...PLUS två påsar pärlor..ojojoj!!

2006-12-23 @ 00:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback