Brända mandlar

Dagens ego:

61270-75


Idag är jag trött. Säg en dag som jag inte varit trött de senaste två månaderna. Är det roligt att vara trött? Nej, det är inte särskilt kul faktiskt.

På torsdag ska vi julhandla mat. Ska försöka få tag i julskinka också. Får sätta mig ner och skriva en lista på allt som behövs. Jag vill i alla fall laga Jansson, köttbullar, skinka, och julgodis. Så ingredienser till allt det behövs. Tror jag ska försöka mig på att göra egna brända mandlar på lördag. Marsipankulor med nougat (självklart doppade i mörk choklad) och brända mandlar får det bli i år. Möjligen också någon tryffel, om jag orkar.

Nu ska jag till köket.

Jag säger som Bosse Larsson: "Jag orkar inte".

Här har ni en fin godbit av Göteborgs skärgård:

61270-74


Kommentarer
Postat av: madde

guuuuud va du håller på o spexar hit o dit me bak o kak. *försökte rimma lite oxå*
får juh dåligt samvete för att ja inte orkar gö allt ja tänkt gö inför jul..d.v.s bak o.s.v, men ska köpa hem så ja kan gö minichokladmuffins ida.

=o)

2006-12-13 @ 08:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback