bajslistan, skräp, skit och piss

När jag gick till jobbet igår räknade jag alla hundbajsar som jag såg på vägen. Det är inte en särskilt lång väg. Jag går ett par hundra meter till tunnelbanan, efter jag åkt kliver jag av och går ungefär lika långt igen tills jag är framme. På den lilla biten såg jag 32 bajsar. Jag räknade bara de jag såg, jag letade inte efter dem. Så det fanns säkert många fler att lägga till bajslistan egentligen. Jag fattar inte hur folk tänker. Hur trevligt är det när det ligger hundbajs ÖVERALLT? Tänk alla som trampar i det också, fy fan. Hundägarna i Sverige borde lära sig att plocka upp skiten efter sina hundar för det kan liksom inte hundarna göra själva. Men det verkar som hundägarna (särskilt nu på vintern av någon anledning, kanske de tror att bajset inte ska synas när det är massa snö...VIT snö...brunt bajs...VIT snö....BRUUUUNT bajs på VIIIIIT snö..det syns!) bara nonchalerar att deras hundar ens bajsar..."Nämen titta, det ligger en bajs där, hur kom den dit?".
Sen allt nedskräpande då...när snön försvinner ser man hur mycket som folk skräpat ner under vintern. Det är alltså inte bara hundbajs i farten. Här utanför där jag bor ligger till och med stora tjocka telefonkataloger som folk slängt ute. Helt mosade och äckliga av all snö och blask. Det är enormt fult. Jag förstår inte hur folk tänker..kanske är det bara så där jag bor, jag vet inte.. I så fall bor jag i den skitigaste stadsdelen för fy fan så det ser ut! Jag hoppas att det blir bättre mot sommaren..annars får jag väl städa själv..och det ska jag väl ändå inte behöva..plocka upp andras skit. Det räcker med att det är nån som pissar och skiter i vår hiss en gång i månaden. Jag orkar inte med massa bajs och skit och skräp ute också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback