Under the tree


bild ur mitt skolblock, det vi ska fylla under VFU.

Idag blir det skolarbete hemma. Ska skriva på en uppsats, eller vad man ska kalla det. Några sidor ska man skriva och det man ska skriva om är ett performance, en skulptur och en installation. Svårt tycker jag. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och skriva antar jag. Finns ingen annan tid att skriva på så det får bli på VFU-tid. Har i alla fall inga lektioner idag.

Det ska bli varmare än igår, så jag planerar att befinna mig ute på balkongen och skriva. Bara skärmen inte blir för bländad av solen, som det brukar vara. Dessutom behöver jag nog en skarvsladd. Får se om jag hinner rita lite i blocket sen också.

Jag har förresten läst ut två böcker den senaste veckan. Det är så sällan jag läser nuförtiden så det är en rätt stor grej. Först läste jag Igelkottens elegans, därefter läste jag John Ajvide Lindqvists Lilla Stjärna. Båda superbra böcker. Nu har jag börjat på Hanteringen av odöda, som jag har haft ett par år men inte hunnit läsa. Också den John Ajvide Lindqvist. För något år sen läste jag ännu en av hans böcker, Människohamn. Den var också riktigt bra. Han är inte så dum den där.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

det önskar jag dig också gumman!

Postat av: mamma annsan

Fint som vanligt o kul o få se lite nytt oftare här:)



Kramis

2011-05-09 @ 16:29:33
Postat av: fifi

Jag gillar dina älvliknande figurer!



Det ska jag hälsa mamma, så blir hon glad!

2011-05-10 @ 09:05:42
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: fifi

Men hahaha, vad dum jag är som inte kopplade!

Jag har visst inte vant mig vid att bli kallad mamma än ;)

2011-05-10 @ 19:28:14
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Helena

Det här är en härligt uttrycksfull bild, tycker jag! Han ser verkligen ut att vara irriterad för att blomman är vissen. Som att han försöker få den pigg igen med tankekraft, fast är lite för sur på blomman för att kunna koncentrera sina magiska förmågor. :)

2011-05-26 @ 09:57:01
URL: http://helenas.dagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback