En längtan


Här i stora staden är det fortfarande vinter. Iskallt. Blä. Nä, jag är verkligen en vår- och sommarmänniska. Tänk när vi får öppna upp balkongdörren, sniffa vårdofter och känna värmen mot huden. Åååh, tänk att få sitta på balkongen med lite glass i en rosa skål, mysandes. Jag kan inte säga att jag inte längtar lite... Inreda balkongen med fina blommor, ta fram möblerna, lägga blommiga duken på bordet...åååh!

Men vi har haft en bra vinter annars, det har varit mycket snö (nähäää?) och vi har kunnat åka rätt mycket pulka. Det blir roligare framöver också, om vintrarna, när man kan göra mer vinterutflykter och inte bara sitta på sitt arsle och slöa. Fast jag har som mål att kunna resa till ett varmare ställe en gång varje vinter i framtiden. För jag klarar inte kylan och mörkret. Behöver en solpaus.

Kommentarer
Postat av: mamma annsan

Jättefint, får en känsla av förr när vi gick i skogen o skulle plocka smultron:)

Kramen

2011-02-23 @ 13:25:01
Postat av: barbro

Vilken jättefin bild!!!

2011-02-23 @ 19:15:41
Postat av: Malin

Tack hörrni!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback