cut or no cut?

Jag funderar starkt på att klippa mig. För det första är håret så himla slitet, klipper mig ungefär en gång per år...hatar att gå till frisören, that's why. Hatar! Det är som tandläkaren för mig, fast den är jag ju inte rädd för...men ni fattar...

Jag fundilerar på att kapa kanske 2 dm. Mitt hår är så livlöst och jag tappar massor (troligen på grund av stress, hej magkatarr!) så en lite kortare frisyr vore kanske bättre. Men jag har inte klippt av så mycket på många år och korthårig vägrar jag bli igen. Jag har haft superkort, ifall någon undrade. Första gången jag klippte kort var jag tio och passade i frillan. Nästa gång var jag 13 och passade inte alls i frillan...fyyyy faaaan! Den tredje gången var jag 16 (?) och passade inte heller då i den sablars frillan. Vafan klippte jag mig kort för?


Tio bast, superfin! När det var nyklippt hade jag i princip "stubb" som man sa på den tiden.


Hur gammal är jag här...16, 17 kanske...fuuult!

Jaja. Jag ska i alla fall inte klippa kort. 2 dm på mitt hår är ju ganska mycket men det blir inte kort. Har ju ner till arselet som det är nu, i princip. Jag får fundera. Men troligen klipps det av en bit i alla fall. Lite Tomas DiLeva-stuk som jag sa häromveckan.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tröttnat lite på det vita nu yep..fast är fortfarande mest vitt dock..är ju så stort =)

Postat av: Ida

söt bild :)

2010-11-18 @ 23:34:12
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Sjuka Tanke

Hej!

Sprid din blogg genom att ladda upp tankar hos oss, varje publicerad tanke länkas nämligen tillbaka till din sida. Och om dina tankar är tillräckligt bra, vill folk säkerligen läsa mer utav dig.

Du har även chansen att röstas fram till "Veckans Tanke" om du har något riktigt bra bidrag att komma med, detta gör att du har din sida länkad på toppen av vår hemsida i en veckas tid.

Kom igen, du har inget att förlora - enbart läsare att vinna!

2010-11-18 @ 23:50:46
URL: http://sjukatanke.blogg.se/
Postat av: tess

Kan du inte gå till frisören och be om råd?

2010-11-19 @ 09:18:35
URL: http://www.egowar.se
Postat av: mamma annsan

Om du nu inte gillar det korta så vet du ju att det växer ju alltid ut igen. Och om du klipper dig kanske håret mår bättre också, jag tycker du ska satsa på lite kortare eftersom håret behöver en omgång.



Kramisar

2010-11-19 @ 18:18:42
Postat av: Jenny

även om jag är avundsjuk på ditt långa fina hår så tycker jag att om du vill klippa av det så kanske strax under axlarna-långt kanske skulle kunna vara nått. sen skulle du kunna du kunna tunna ur det en del, du har ju så tjockt hår så det skulle nog inte märkas så mycket, om möjligt att det skulle kännas "lättare" och friskare. beror ju på vad frisör säger också, det är ju dom som vet vad som passar ditt hår bäst :)

2010-11-19 @ 22:21:53
URL: http://spinningjenny.blogg.se/
Postat av: Fifi

jag tycker att du ska klippa upp håret en aning så dina fina lockar kommer fram lite mer!



Förresten, såg du någon kommentar från mig i din andra blogg? Jag skrev nämligen en om förlossningen, men sen verkade jobbdatorn krascha, så jag vet itne om den kom med?

2010-11-22 @ 19:15:14
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback