Hur söt?

Jag stör mig så enormt på folk som i sina bloggar skriver "Hur bra?", "Hur söt?", "Hur fint?", "Hur konstigt?" etc...jag blir sååå irriterad på det. Varför skriver man så? Det verkar dessutom spridas. Huga.
Okej att man inte behöver använda extremt korrekt svenska när man skriver, det gör ju inte jag heller så jag ska inte säga nåt om den saken. Jag tycker bara det är ett väldigt konstigt uttryck.

Kolla hunden, hur söt?



Låter det inte konstigt att skriva så tycker ni?


Nu håller Martin på med maten. Vår soffa har vi dessvärre inte fått hem ännu. Vi åkte till utlämningsstället idag och skulle låna släp där eftersom vi hört att man kunde låna det gratis. Då visade det sig att man var tvungen att boka det i förväg, vilket vi inte hade en aning om eftersom de i butiken sagt att man bara kunde komma dit och låna.
Lite panik blev det då. Han som jobbade där sa till slut att vi skulle få dem hemlevererade mellan 17-22 för att vi inte fått info om att släpen var bokningsbara. Vi behöver inte betala för hemkörningen.
Skitbra, men nu har vi en soffa ståendes på högkant i vardagsrummet, en annan soffa ståendes vid sidan av, samt kommer alltså få den nya soffan i kväll, någon gång.
Hade vi haft släpet hade vi gjort oss av med sofforna idag, men nu får de alltså stå här och vänta...mindre roligt tycker jag. Men som sagt, vi får hem sofforna gratis så egentligen ska jag inte klaga.

Kommentarer
Postat av: mamma annsan

Ni får mysa i den nya soffan ikväll då:) Skojsigt men synd att ni inte fick bort den gamla.

Ha en fin myskväll på er.



Kramisar

2009-02-14 @ 18:48:55
Postat av: madde

sjukt att handskas me djur så som dom gör i kina/japan.

gillar d inte alls.

Postat av: madde

asså? oj, minns ej, snoret har nått min hjärna.

2009-02-14 @ 22:43:12
URL: http://muffinsmadde.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha precis innan jag läste detta inlägg vart jag inne på en blogg där det stod precis så " hur söt!?"



haha och jag störde mig nåt grymt!

2009-02-15 @ 14:02:18
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Haha, det har jag aldrig lagt märke till. Huga. Jag hoppas att jag själv inte använder sådant språk. Måste tillbaka i bloggen och läsa.

2009-02-15 @ 14:03:30
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Hahaha, precis! :D

2009-02-15 @ 14:22:40
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: marie

Många soffor blir det :)



Det är säkert jättebra Malin! Jag för över pengar imorgon när jag kommer till jobbet för min krångeldator är inte att lita på. du anar inte hur sugen jag är att se resultatet! Men jag och Smilla blir nog jättenöjd!

kramar!

2009-02-15 @ 14:38:20
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: jennifer

Det lät mysigt =). Hur är det idag då? Kram

2009-02-15 @ 16:24:30
URL: http://girlinlove.blogg.se/
Postat av: Barbro

Uttrycket var faktiskt nytt för mig, vi är väl lite för mossiga pga ålder åsså Norrland. Men HUVVA!

2009-02-15 @ 21:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback