När den första snön faller, vill man spara den i en liten ask


årets första snö i Ronneby, många år sen nu..

Idag kom den första snön hit. Jag vet att jag skrivit om den första snön tidigare i veckan men det känns liksom inte som att den riktigt räknades då...nu har det snöat under natten och snötäcket ligger tjockt över asfalt och gräs. Det är säkert 2 dm snö som fallit och det är alldeles vitt ute. Det snöar fortfarande, flingor faller från himlen i en rasande takt.

Såna här dagar gillar jag vintern.


När vintern blir en slaskig grå sörja..ja..då är jag gärna utan den. Ska det vara kallt och vinter kan det likagärna vara fin snö på marken också...annars får det vara.

Va roligt förresten att så många delade med sig av hitta-pengar-historier i det förra inlägget! Så kul att få respons på det sätter på något man skriver.

Idag ska vi till den gamla lägenheten och röja. Vi ska städa ur lägenheten idag och imorgon så vi startar idag med att handla skurmedel, toalettrengöring och kanske en kaka till pausen. Sen blir det väl ett par vändor till soprummet kan jag tänka..för att slänga allt skit som vi rensat bort. Alltså inte skit från toa då utan skräp i allmänhet.

Vad gör alla en vinterlördag som denna?

Kommentarer
Postat av: Tess

GAAAH DET ÄR SNÖÖ HOS OSS MALIN! Vi bor faktiskt nääästan grannar!

Postat av: Angelica L

Jag älskar snö ;)

Allt bra denna lördag??

Kram

2008-11-22 @ 14:23:15
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: barbro

Har varitpå SPA och mått gott! Vi har bara fått pyttelite snö.men har 9 grader kallt.

2008-11-22 @ 23:13:55
URL: http://babs.blogg.se/
Postat av: Marie

men är ni inte klar med gamm lägenheten än?

hoppas det går bra med all städning!

kram

2008-11-23 @ 00:36:13
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback