Knasigt porträtt och nöjd filmälskare

Järnmannen var hård. Ja, det var en bra film, Iron Man. jag är ju ett litet fan av Robert Downey Jr också så den var rätt sevärd bara tack vare honom. Haha. Nej, men det var en underhållande, spännande och kul film. Nu väntar vi på uppföljaren, nästa sommar va? Hihi! I sommar är det i alla fall Batman som gäller.

Efter filmen gick vi till en indisk restaurang som heter Indira (Bondegatan, Stockholm) och åt lite god indisk mat innan vi åkte hem igen. Nu på kvällen blir det troligen mer film (kan aldrig se för många filmer) och lite glass med krossade chocolate chip cookies. Ja.

Förresten, jag skrev ju om att jag skulle rita en av uppgifterna som eleverna på min VFU-skola fått. Man skulle klippa ur ögon, munnar och näsor i tidningar och sedan sätta ihop dem som ett vanligt ansiktes proportioner ungefär...och sedan rita av det som ett porträtt. Det var jättekul. Kolla vad knasigt det blev:

61270-1437

Obs, endast skiss. Jag har inte jobbat särskilt länge med den, men det är kul att ha som snabbt exempel på hur man kan göra.

Kommentarer
Postat av: anna

ehh vadå "bara skiss" det ser ju så färdigt snyggt proffsigt och bäst ut så det är inte sant...
satt här och försökte själv med att teckna ( oj nu ser jag att tangenterna blir gråsvarta) och det gick inte alls!

kul uppgift dock..

ja jag har varit lite seg med kommenterandet..dels har bloggen krånglat, dels datorn i sig och så har pms gjoprt att jag ingen ro i kroppen har eller koncentrationsflöde..

excuses excuses..

hehe
massa kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback