eyes, nose and mouth

Det svåra när man ritar, eller i alla fall när jag ritar, är att få alla delar att bli lika stora och alla proportioner att stämma. Nu behöver inte proportionerna stämma så värst bra alltid, då det kan bli mycket bra bilder trots att det inte ser helt enhetligt ut. Men.
Ögon, näsa och mun. Är det svåraste. Att få ögonen att bli två lika stora med lika form. Skitsvårt. Svårast.
Näsa (blir ofta sned) och mun (svårt att göra en öppen sådan...tycker jag, behöver övning) är också väldigt svårt men ögonen är det som är tuffast att få till enhetligt. Ett stort och ett litet öga kan ju störa rätt mycket i en bild om det inte är meningen att det ska vara så.

Jag har ritat den här...och här är de problemen jag nyss tog upp tydliga.


Nu ska man väl kanske inte påpeka alla bristerna för det kan ju hända att man inte tänker så mycket på det. Men jag stör mig så...och det hade blivit en mycket finare bild utan alla de små felen...men men.

Nu ska jag äta lite glass. Det blir Ben&Jerry's cookiedough.


Kommentarer
Postat av: anna

och jag som tycker att det är en perfekt bild..rent bildmässigt..i mina ögon..och för att du gjort den.

puss!

Postat av: Barbro

Jättefin bild! Jag är rätt så enögd och ser då inte någon skillnad. Varför ska absolut de 2 ögonen vara lika och näsan absolut rak? Har du sett en enda levande människa där de 2 ansiktshalvorna är lika????

Tittar jag enbart med bitt "krokiga" vänsteröga då ser hon lite skev ut, men med mitt högra är hon helt OK!

2008-05-17 @ 09:05:32
Postat av: Barbro

Malin! Du är jätteduktig! Såg just bilden på Sandra! Jag såg direkt att det var hon innan jag läste texten! Vet inte om du går tillbaka och kollar gamla kommentarer, därför skriver jag här.

2008-05-17 @ 09:15:12
Postat av: Malin

Barbro: Tack! Va kul att du såg att det var Sandra! :)

Jo, jag ser alla kommentarer som kommer in så man kan skriva vart man vill vet du. Det brukar synas. :)

2008-05-17 @ 10:08:21
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback