Homemade Applepie and some Knockout-pralines

61270-77361270-772

Detta var inte alls fel en fredagkväll som denna. Alltså en fredagkväll då jag har pannknack, är allmänt jättetrött och bara vill se på tv. Dock har jag en massa viktigt att göra, men det gååår bara inte...Men Martin har lovat att han ska försöka hjälpa mig lite i helgen, det är de sista dagarna jag har nu. Men man blir lite knäpp av att försöka plugga när man mår lite halvdassigt och huvudet värker...faktiskt.

Pajen slängde jag ihop medan jag stekte laxen som jag åt till middag. Ja, jag åt bara lax, hade ingenting till. Orka? Jag skar två stora röda svenska äpplen i tärningar och slängde dem i en form med lite råsocker och kanel. Täckte sedan äppelblandningen med en hemmapåhittad smuldeg, innehållandes bland annat kokos, havregryn, farin, smöööör, mjöl och sånt där. Ugnen ca 30 minuter och fyfaaan vad det var gott. Med vaniljglass till. Ojoj.

Till efterrätt på pajen åt jag dessutom några punschpraliner, köpte på mig ett gäng igår så nu har jag så det räcker ett tag framöver. Tur att Martin också älskar punschpraliner.
Nej, jag tror nästan att det får bli sängen direkt efter Idol i alla fall...gudanemej...

Det är för övrigt inte mina favoritpunschpraliner, även om de är mycket goda i alla fall..men mina riktiga favoriter är liksom lite gråbruna inuti, inte vita som dessa jag har ätit nu. Men alltså, inget ont om vita punschpraliner, Aj lajk dem ölåt!

Kommentarer
Postat av: anna

åh älskade malin! vilken underbar punschpralinbild! måste genst nalla ur min 500gramspåse med!!
mums! Love!
och jag tar Sissylikhetskommentaren som en ren komplimang =)
massa kram!

Postat av: josefin

fina bilder :)

2007-09-29 @ 09:43:30
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se
Postat av: mamma jansson

ska baka pajen imorgon jag o prova, det blir en bra efterrätt:) Men vad ska jag ha till
middag??? Denna eviga fråga, kanske jag gör kyckling med den där peston o provar.....ja det gör jag nog.
Må gott kramisar från mej

2007-09-29 @ 18:37:11
Postat av: paulina mikaéla.

ball profil bild

2007-09-29 @ 23:05:23
URL: http://colaburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback