Pill pill...hihi!

Nu sitter jag i vardagsrummet med min dator i knäet (på ett litet datorbord med rispåse under så man kan sitta bekvämt med datorn, finns att köpa på Ikea). Jag håller på och pillar runt lite så jag ska lära mig hur fan den här grejen fungerar. Att det kan vara sån skillnad mellan PC och Mac...ja, det trodde jag nog inte. Det ska nog gå att lära sig med tiden.
Jag gillar min egna lilla söta dator. Den är vit, liten, lätt och tunn. Love it.

Internetanslutningen fick vi igång igår, efter att Martin slitit med den nya routern en stund. Så nu kan jag blogga från vardagsrummet. Och se på tv samtidigt - just nu VH1. Min favoritmusikkanal.

När någon loggar in eller ut på min nya messengergrej låter det som det där ljudet innan det ska komma ett meddelade i ett stort köpcentrum, typ Coop Forum. Pling Plong! Nu har vi ett kundmeddelande. Extrapris på blöjor, nu endast 39.90 för extra large!

Jag har haft fullt upp i skolan de senaste dagarna och det är därför jag inte bloggat på ett tag. Men idag blir det en liten summering i bilder.



Det är ingen speciell ordning på bilderna. Jag har helt enkelt gjort lite jordgubbssmoothie, trixat med vår gestaltning i skolan (cd-spelarna med hörlurar är därifrån, samt bilden av min dator på den röda britsen), pulat med min nya dator och ätit chokladkaka med vaniljglass.
Sen tyckte jag att bilden på mig (inte den där jag har stor näsa, den är gjord i Photo Booth på min dator) vart lite söt, trots den knasiga minen, så den fick vara med också. Den är ifrån idag.

Igår kom jag hem halv åtta på kvällen, efter att gestaltningen plockats ner och en hel dag hade gått...vi var i skolan kl 08 på morgonen och fixade allt som behövde fixas. Klockan 09 började dagen med vår gestaltning och opponering/respondering. Det gick jättebra. Sedan följde tre andra gestaltningar och deras opponeringar...så det var en lång dag men mycket intressant och kul!

I helgen ska det bli jätteskönt att sooova!

Puss på alla människobarn!


Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Hoppas du fått sova lite extra nu då, Oliver vaknade tjugo i 6 han o ville inte göra annat än att hålla farmor vaken:) Men han e ju stor nu så det e annorlunda nu kan man ju diskutera med honom;) Snart ska vi gå till pappa o störa honom o kolla om han håller i huvudet idag:)
Kramen från oss
fjsffdxc,mbgjjjdurjrhlll(från oliver)

2007-11-04 @ 10:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback