Christmas Carols & Candyshopping

Sitter på min rumpa i soffan och lyssnar på Peter Jöbacks julskiva. Ja, det är sant!

Är väldigt stressad så jag kände att det var likabra att börja med julmusiken. Skolgrejen som ska göras denna vecka har fått lite grus i halsen om man säger så. Det krånglar lite. Det blir aldrig som man tänkt sig.
Så...jag läser en lååång uppsats idag och har lite pauser. Bland annat var jag till Hemköp och köpte lite julgodis i förskott. Dock ska det inte ätas förrän till jul, men det är kul att handla och ganska skönt att ha det gjort. Jag brukar alltid ha after eight, alladin, paradis och sånt på jul men i år blir det annat julgodis. Erfarenheten säger mig att det är bättre. Eftersom vi förra året fick slänga ungefär 2 chokladlådor och annat så känns det ju ganska dumt att köpa sånt. Särskilt som jag ju brukar göra eget julgodis med. Så - inga chokladlådor ska i år inköpas i familjen Skals/Liljeqvist.

Men jag hittade något ännu bättre - Polly Christmas Collection. Massa mysgoda pollysar med saffranssmak, glöggsmak, kanelsmak, vaniljsmak, knäcksmak och marsipansmak. Hoppas de är goda, ska inte öppnas förrn ti jul! Sen köpte jag lite från Anthon Berg, bland annat äpple med kanelsmak överdragna med yoghurt. Så det får räcka i vår familj. :)

Fast jag kunde inte låta bli att köpa tre olika sorters glögg inför adventsmyset i helgen. De låter väldigt intressanta.

Sen när jag kom hem ringde mor min och jag pratade med henne en stund innan jag tog kameran och fotade mig själv i konstiga poser.



Det var lite kul, trots svullet och torrt fejs. Hoho, fan va man kan ha kul mitt i all tråkighet och stress.

I lördags fotade jag när Rocki och Rune hade en mysstund tillsammans. Rocki är ju i parningstider och lägger en massa ägg. Hon tror dessutom att Rune kan para sig med henne och låter honom sitta på ryggen. Rune däremot, verkar inte alls fatta vinken, utan ser mest ut att tänka "va skoj, får man hoppa upp?" Sen sitter han där och rycker lite i Rockis fjädrar. Nån parning har jag inte sett än. Haha! De är ju helt olika fåglar!



Är det nån annan som börjat med julinköpen? Julklappar, julgodis etc?

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

hhaaaa Rune e ju inte klok, fattar han inte att hon antagligen vill para sig,,,, jo det e nog så för varför får han annars sitta på ryggen. Du får ta lite det där med bloomor o bin för honom;)
Låter väldigt gott det där med de nya pollysarna o glöggen, hoppas du orkar bära med hit:)
See you tomorrow:) Kramisar

2007-11-26 @ 19:21:26
Postat av: madde

den där polly påsen me julsmakerna...smakar inte så mkt...knappt ngt.
blev mkt besviken.

Postat av: mamma jansson

Pollyssarna va jättegoda, jag tyckte det smakade mycket jag;)
Kramisar

2007-11-28 @ 11:01:25
Postat av: Jenny

trevlig helg! :)

2007-11-30 @ 17:42:04
URL: http://spinningjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback