Ska vi ta en supp?

För övrigt är det rätt roligt med de här spelprogrammen på tv. Jag ser dessa dagligen då det är populärt hos den jag arbetar hos..så varje dag rullar Momento (med han killen Jesper Jeeeeeeee Johansson, från Ume som är nykterist och har bott i Göteborg i två år) på tv:n där. Och dessförinnan har vi ju Jackpot på tv4 och det är ju bara så roligt när det är ett enkelt ord som börjar på "Sup", och ledtråden är "liten måltid", "vid nyår kanske" bla bla bla...så ringer någon in och gissar på "Supp". Fast med uttalet sup, som i "ska vi ta en sup", alltså inte en "supp" som man trycker in den andra vägen. Jag vet inte...det kanske bara är jag som verkligen irriterar mig på detta. Hur kan man tro att sup stavas med två p för det första..? Nu kanske inte alla är så duktiga på stavning som jag, men hallå? Och skulle det vara supp (som det där man stoppar in där bak) så kanske ledtrådarna inte var riktigt passande...?

Men jag måste berömma denna Jesper Jeeeee Johansson för han är en av de bästa programledarna för dessa skitprogram. Jag tycker han verkar så sarkastisk ofta..eller är det jag som bara vill tro det? Jag vill tro att han bara jobbar med detta för att han är i desperat behov av pengarna och att han egentligen tycker att alla som ringer in är puckon.
Jag gillar Jesper. Inget ont om honom!

För övrigt var jag med om att toapappret satt snett bakom mig häromdagen på en offentlig toalett - igen...jag sträcker mig alltid vid dessa tillfällen eftersom jag ju måste vrida mig så konstigt för att nå det nedrans pappret. Vill de inte att man ska torka sig efter toalettbesöket? Är de snåla? Är pappret dyrt?

61270-467
Foto taget i Göteborg för ett par år sedan, nära Backaplan. Därefter lekt med i ps.
 Får ej kopieras eller användas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback