Facts about Mane

Om det nu var någon som undrade...


Så heter jag: Malin Luise Elisabeth (Wilma)
och är 25 år gammal,
har gröna ögon
och tre fåglar (Rocki (nymfparakit snart två år gammal), Ronja (undulat, också snart två år) och Rune (undulat, ett år gammal).
Har haft en Rutger (undulat, blev åtta år gammal) också, som dog under hemska omständigheter sommaren 2005....världens bästa fågel var han! Har även haft en Ragnar när jag var liten. Märker ni något gällande fåglarnas namn? ;)
Jag älskar fåglar. ;)

Jag är född i Uppsala,
och har bott i Uppsala (doh!), Ronneby, Göteborg och Stockholm

Här har jag varit:
Finland, Danmark, Turkiet, Grekland (3 gånger), Korsika, Thailand (2 gånger), Laos, Vietnam, Kambodja

När jag var liten kallade jag mig själv för Mane, vilket betyder morgon på latin. Jag var bildad redan vid två års ålder. ;)
När jag var liten (2-3 år) bodde min mormor i Kioskland. Vi brukade alltid åka till mormor och morfar på lördagarna och då brukade vi alltid ta en liten promenad till kiosken och köpa smågodis sådär som man gjode förr när man sa "Två såna, tre såna, två såna, en sån" osv och inte lassade in tjugofem av varje i en stooor karamellkungenpåse. ;)
Därför trodde jag att mormor bodde i Kioskland (Hon bodde i Solna).

Jag vet vad jag vill att mina barn ska heta redan, med mellannamn och allt.

Jag kan vicka på mina lilltår och brukar fnissa åt dem när jag är på trötthumör.

Är även ganska bra på att imitera.

Har bra pokerfejs.

Lagar väldigt god mat och har lätt för att improvisera. Älskar kokböcker men använder i stort sett aldrig recept när jag lagar mat. Dock brukar recept vara bra till bakning.

Jag har varit väldigt bra på skådisar och film. Om någon kände igen en skådis kunde jag alltid säga en film jag trodde att personen skulle kunna känna igen skådisen ifrån. Mycket uppskattat var det! Har dock tappat stinget lite på senare år, men är fortfarande helt ok.
Har en förkärlek för skräckfilmer.
Äger Hellraiser I, II & III. Resten kan man skita i (finns ju upp till tio eller mer tror jag).
En av mina favoritskådisar är Johnny Depp.
Jag tycker att Pretty Woman är en bra film.
En av mina absoluta favoritfilmer heter Velvet Goldmine och har skitbra soundtrack (som tyvärr saknar en bra låt...).
Älskar dessutom filmaffischer.

Jag läste konst och formgivning på gymnasiet och vill bli bildlärare.


61270-193


Nu tror jag att jag ger upp egoskrivandet för stunden. Kanske återkommer jag med mer onödig Malin-fakta.

Kommentarer
Postat av: Anna

kulmed lite mer fakta om dig :)

och du - rester är inte att förakta som måltid..jag åt lunchrester nu till kvällsmat :)

kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback