Tema: Trött

Jag har inget tema på min blogg. Jag är en hemsk människa. Jag bloggar inte om ett ämne enbart. Jag bara skriver det som faller mig in. Är det dåligt? Borde jag skaffa mig ett tema som de flesta andra som skriver om mode med sina dagens outfit-bilder och bilder på kläder som de önskar sig? Eller om musik och film? Eller om enbart mat? Näe, jag tror jag skulle få ångest av att vara begränsad så. Jag får ångest av allt nuförtiden.

Snart ser världen ut såhär igen:

61270-48

Borde fixa mer med mina arbetsprover men har aldrig lust. Känner mig alltid trött.
Jag är nästan klar med ett av projekten men avslutar det inte. Måste bestämma ett schema som jag får se till att följa.
Två andra projekt är nästan klara också, behöver bara organiseras. Hoppas jag får mer lust till sånt snarast! På lördag ska jag på målarkurs, hoppas få lite inspiration där då.

Efter jobbet är jag alltid trött. Jag är ingen morgonmänniska och det håller jag stenhårt fast vid. När klockan ringer kl 06.20 så går jag direkt upp ur sängen och tänder lampan för att inte lägga mig ner igen och tycka synd om mig själv och gnälla "jag vill inte gå upp". Bättre att bli av med det snabbast möjligt.
När jag gått upp fixar jag mig och äter lite frukost. Har blivit lite fil eller yoghurt för det mesta. Kan inte käka mackor eller sånt på morgonen, måste ha något lättare.
När jag anlänt till jobbet brukar den som jobbar innan mig ha en tendens att stanna kvar en halvtimme. Jag vet inte varför. Jag vill helst gå direkt när jag slutar och strävar alltid efter att komma iväg så fort som möjligt. Men ett par i arbetsgruppen tenderar stanna kvar, göra lite te, läsa tidningen... Varför gör de inte det innan jag kommer? Nej, det är när jag anländer som de börjar med detta. Himla skumt.
Och eftersom jag är så satans trött när jag kommer till jobbet brukar jag sätta mig i soffan och se på nyhetsmorgon. Ja, jag tänker inte börja vara social då heller. Blä. Så sitter jag där tills personen går. Ibland har personen inte ens gått innan jag börjar med frukosten för min brukare (08.30).
Sedan har jag en timme ungefär, där jag försöker hålla ögonen öppna, kort sagt. Efter det är det mer fart, men rätt jobbiga saker. Sen, runt tolvtiden, blir det sådär igen. Antingen går man då ut, om vädret tillåter, eller så sitter man och ser på tv och försöker med samma sak igen - hålla ögonen öppna.

Ny dag imorgon.

När jag kommer hem från jobbet är jag också trött. Jag orkar inte göra någon god mat...så det har inte blivit bra mat denna vecka. Nästa vecka ska jag laga linsgryta och ta med mig så jag får i mig nyttigheter igen. Idag åt jag visserligen grönsaker, tonfisk och ägg till lunch, men middagen hemma blir inte så fylld av grönsaker. Måste handla lite sånt imorgon. Plus fullkornsris.
Jag kan säga att jag ser helgen som en hägring framför mig varje dag och jag längtar så mycket. När helgen kommer vill jag egentligen bara ligga och sova eller vila i soffan med en film och Martin. Men man måste ju försöka komma iväg nånstans ibland. Särskilt som jag och Martin knappt ses som det är ju med jobben. Då är det ju lite trevligt att göra något ihop på helgen.

Träning imorgon: Cykla, trampa, rygg, axlar, armar, mage. Minst en timme cykel och tramp.

Dagens makeup:

61270-50


Kommentarer
Postat av: madde

hallå..öh...hallååå, du änna vit på bilden. =P

2006-11-17 @ 02:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback