i need a clean house

Vad händer idag då? Nummer ett är nog att börja städa iordning här hemma...krävs ett par rejäla tag idag. Imorgon finns ingen tid för då ska vi på kalas och mitt eget kalas är klockan 13 på lördag.
Det enda jag hinner med imorgon är en sväng till systemet.

Igår slängde vi en massa skräp i soprummet..det var så skönt att bli av med massa skit som ändå bara ligger och skräpar. Dessutom städade jag vår klädkammare så nu ser det rent och fint ut därinne och man kan till och med gå omkring där. Rätt skönt att ha en klädkammare faktiskt, jag har aldrig varit mycket för garderober. Mycket skönare att ha ett helt rum till kläderna (och diverse andra pryttlar som ju förstås hamnar där).

Så listan för idag ser ut så här, utan inbördes ordning:

1. Städa alla rum
2. Häng upp jalusierna i sovrummet (borde inte ta allt för lång tid)
3. Stoppa undan småsaker och annat krafs.
4. Lägg ut vaxduken på golvet vid fönstret i vardagsrummet (fåglarnas bajsskydd)
5. Handla
6. Baka muffins om det hinns
7. Dammsuga och skura golven
8. Sova


Uppdatering:

Har handlat, men inte allt. Orkade inte bära på det ensam, så Martin får hjälpa mig imorgon med resten. Men idag ska jag väl ha städningen klar inom en något sånär snar framtid så det slipper jag ju resten av dagarna. Ska börja dekorera och pynta också, det tar sin lilla tid.

Sen ska jag planera utklädning inför imorgon också. Det är inte så jätteallvarligt men det vore ju kul att se lite rolig ut.


uppdatering igen, ännu senare:

Nu har jag kommit en bit med städningen, men det är mycket kvar. Imorgon ska jag gå upp klockan 09 och åka iväg till Farsta och shoppa alkohol och se om det finns vitt smink där. Ska kolla efter någon klänning till imorrn kväll med, hoppas hitta något, men troligen kommer jag väl bara hem med ett par nya benvärmare.
Det är ju inte klokt vad det tar tid att ordna med saker egentligen. Men med städningen kände jag bara att det var likabra att ta en rejäl tur i huset den här gången och inte bara småplocka som vanligt. Nu har vi ju röjt och ordnat mer än vanligt och till och med slängt en massa saker och därmed fått mer plats för annat skräp i förrådet. Jättebra ju.
Nu - tillbaka till städningen. Håll till godo med en bild på Sara och Mickes bebis:

61270-37

Uppdatering ännu lite senare:

Nu har jag nästan städat klart, om man bortser från att jag inte ännu dammsugit (vill inte göra det så sent) och därmed inte heller skurat. Dessutom har jag kvar att lägga ut vaxduken vid fåglarna och hänga upp jalusierna på väggen i sovrummet. Detta får göras imorgon...
Men jag har bakat lite muffins, både chokladkola och äpplemuffins idag, dubbla satser. Får inte plats i frysen så jag vete fan hur jag ska göra..får ha dem framme. Borde ju hålla sig i en och en halv dag tycker man.
Jag har även hunnit med att skriva ut frågor till tipsrundan i Malinkunskap. Dock är fiskdammspåsarna inte gjorda och priset i tipsrundan har jag inte fixat ännu. Så ja, det är en del to go om man säger så.


Kommentarer
Postat av: madde

malin malin maliN!!!
hittat en sida me massa roliga muffins recept =D
ska bara 4 st olika ida.

kramisar

2006-11-04 @ 12:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback