The nightshift

Varje gång jag ska jobba natt är jag skittrött hela dagen. Tänkte nästan lägga mig och vila men sen ändrade jag mig, för jag blir bara seg i huvudet av att sova två timmar halvbra i soffan innan jag går. Jag får tänka att jag får pengar för att vara vaken. Lite jobbigt att man inte får sova alls under de tio timmar man jobbar natt...det är ganska segt att försöka sysselsätta sig med något när man är helt mosig i huvudet och ögonen är grusiga och trötta.

Från klockan 00 till klockan 03.00 går tiden låååångsamt. Från 04.00 till 06.00 går den hyfsat snabbt för det brukar vara matlagningsprogram på tv4..men guess what; det är inte det längre...så nu kommer tiden från 00 till 06.00 vara som en evighet... Som tur är börjar nyhetsmorgon på tv4 kl 06 så då brukar jag se det fram tills jag slutar klockan 08. Det dumma är då att man inte kan ha särskilt hög volym på. Och jag kan inte lyssna på musik i lurar för då kanske jag inte hör om det händer något. Drömmen vore om det fanns dvd eller video så man kunde se någon film. Men inte ens det finns. Ja det är inte mycket som är positivt med att arbeta nattskiftet.

Negativt:
1. Man måste vara vaken, det är ingen jour.
2. Man kan inte ha volym på tv.
3. Det finns inget att se på tv.
4. Man är så grusig i ögonen så man orkar inte alltid läsa någon bok eller rita eller något sådant.
5. Soffan jag har till förfogande är obekväm.
Positivt:
1. Jag får mer pengar än på dagpasset.

Japp, sen ska jag träna direkt när jag kommer hem. Hinner inte sova mellan allt. Tränar jag inte då så blir det inte av alls i helgen så jag måste helt enkelt göra så. Fan vad kul jag kommer ha! Men vetduva, jag får åka in till stan och köpa några lyxchokladpraliner! Inte illa det. Kommer säkert somna på vägen men whattheheck. Och jag kommer definitivt känna mig som en zombie och se ut som en också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback