I think this is the beginning of a beautiful friendship...

Idag är första dagen på resten av mitt liv. Och eftersom det är måndag och en helt ny vecka ska det startas med nya tag direkt. Det innebär:

*äta mindre vita produkter, såsom ris, pasta, potatis, bröd
*äta mer grönsaker, bönor och liknande istället för det vita
*inte äta godis överhuvudtaget i veckorna och försöka äta mer nyttigt godis på helgen
*fortsätta träna tre gånger i veckan och kanske fyra gånger i veckan ibland
*dricka mer vatten

Nu är det dags att lägga i växeln för beach 2006 serru. Nåja, det är väl inte riktigt mitt mål att bli smal till beachen men jag vill kunna ha mina gamla kläder. Det räcker. Tänker inte bli någon 80-kilosklump inte. Storlek 38-40 är mer min melodi. Inte 34-36. Jag tror inte att jag skulle trivas om jag var så smal. Enligt Läkaren Stefan Rössner (heter han så?) så ska kvinnor ha ett midjemått som ligger under 88 cm, men helst under 80. Jag är under 88 men inte under 80 så det är lite kvar där. Men det går ska du se. Joråsåatteh.
Det ska väl inte vara så svårt att försöka ha lite disciplin. Det enda som kommer i vägen är när man jobbar dumma timmar. Jobbar man natt blir ju dygnsrytmen rubbad så att man kommer ur fas litegrann...och jobbar man dag så missar man träningen under dagen. Och jag tycker ju att det är bra att träna tidigt så man startas upp liksom. Jobbar man dag är det svårare att komma iväg och träna efter jobbet. Men som sagt, hur jävla svårt ska det vara att skaffa sig lite disciplin. Jobbar man kväll går det ju att få ihop det mesta ändå. Då hinner man träna och äta lunch innan man ska jobba, och så hinner man sova ordentligt. Så det är ju det bästa passet egentligen.

Idag blir det sen lunch. Till middag blir det stekt kycklingfilé med paprika och haricortverts eller vad de heter de där bönorna. Ska försöka skriva lite tränings- och matdagbok tror jag. Kanske kan vara bra att ha koll på vad man stoppar i sig och hur mycket man tränar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback